Lista rozwijana w arkuszu Excel powoduje, że praca jest szybsza i wydajniejsza. Wystarczy rozwinąć listę i wybrać potrzebną nam pozycję. Znacznie przyśpiesza to pracę, ponieważ nie musimy ręcznie wpisywać bądź kopiować potrzebnych danych. W tej poradzie pokażemy, jak tego dokonać.
- W celu utworzenia listy rozwijanej, musimy wprowadzić pozycje, które będą wyświetlane na naszej liście. Pozycje te wprowadzone mogą być w dowolnym miejscu w arkuszu czy też w nowo utworzonym arkuszu, zarówno w kolumnie, jak i wierszu. Należy pamiętać, że nie mogą być one oddzielone pustymi komórkami.
- Gotową listę zaznaczamy i przechodzimy na wstęgę Formuły i w sekcji Nazwy zdefiniowane wybieramy polecenie Definiuj nazwę.
- W wyświetlonym oknie wpisujemy nazwę naszej listy i klikamy OK.
- Pierwsza część porady za nami. Teraz należy przypisać wcześniej zdefiniowany zakres do docelowej komórki. Zaznaczamy miejsce w arkuszu, w którym owa lista ma się znaleźć.
- Na wstędze Dane w sekcji Narzędzia danych wybieramy przycisk Poprawność danych.
- Aby lista działała poprawnie, musimy zdefiniować kryterium poprawności. W sekcji Dozwolone wybieramy pozycję Lista, oraz w sekcji Źródło wybieramy elementy docelowe naszej listy. We wcześniejszym kroku zdefiniowaliśmy nazwę tych pozycji, więc w docelowym polu wpisujemy =ListaRozwijana i klikamy OK.
Gotowe. Nasza lista działa poprawnie.