Nieocenioną pomocą przy prowadzeniu prezentacji multimedialnej są notatki, widoczne tylko dla prelegenta. Dzięki nim nie zapomnimy o wszystkich szczegółach, które chcemy przekazać uczestnikom. Nie warto w tym celu tworzyć odręcznych zapisków bądź sięgać po osobne narzędzia do tworzenia treści. Aplikacja PowerPoint 2016 posiada wbudowaną funkcję dodawania notatek do każdego slajdu z osobna. Jak więc dodać notatki do slajdu?
Do dyspozycji mamy kilka możliwości. Tworząc prezentację w normalnym widoku pod każdym slajdem widnieje pole opisane słowami Wybierz, aby dodać notatki, w które to możemy od razu wpisać treść pomocną przy prowadzeniu pokazu. My jednak zalecamy specjalny widok, który ułatwia organizację i wprowadzania notatek.
- W programie PowerPoint 2016 przechodzimy na zakładke Widok i w sekcji Widoki prezentacji klikamy przycisk Strona notatek.
- Teraz w widoku przypominającym ten znany z aplikacji Word, pod miniaturą slajdu wpisujemy wszystkie pomocne nam zapiski.
- Przewijając pasek nawigacyjny przechodzimy do kolejnych slajdów i w ten sam sposób wprowadzamy treść dla innych slajdów.
- Po zakończeniu dodawania notatek, powracamy do poprzedniego widoku klikając przycisk Normalny na wstędze Widok.