Kilka miesięcy temu Microsoft wprowadził narzędzie zamiany pisma odręcznego na tekst do aplikacji Word, OneNote i PowerPoint na Windows. Teraz ta sama funkcjonalność trafiła także do Excela. Możesz teraz pisać odręcznie cyfrowym piórem (lub rysikiem), a Excel automatycznie przekonwertuje to na tekst, który możesz wprowadzić np. do komórek arkusza.
Oprócz wprowadzania tekstu (liter, cyfr i symboli) obsługiwane są także gesty piórem, które znamy już z Worda, OneNote'a i PowerPointa. Dzięki nim możesz zaznaczać i usuwać zawartość komórek, nie odrywając ręki od pióra. Jak to działa?
- Na karcie Rysowanie wybierz narzędzie Pismo odręczne na tekst.
- Aktywny arkusz przybliży się, ułatwiając trafienie w konkretne komórki.
- Zacznij pisać na komórce, aby zastąpić istniejącą zawartość.
- Aby zaznaczyć komórki, stuknij pojedynczą komórkę lub użyj gestu zaznaczania prostą linią, by zaznaczyć wiele komórek.
- Aby usunąć tekst, użyj gestu zamazywania, rysując zawijasy w górę i w dół przez jedną lub więcej komórek.
Funkcjonalność ta jest dostępna dla wszystkich Microsoft 365 Insiderów spełniających następujące wymagania:
- Cyfrowe pióro lub rysik. "Pismo odręczne na tekst" nie obsługuje innych metod wprowadzania.
- Windows 11 w wersji 23H2 z aktualizacją z 31 października 2023 (KB5031455).
Źródło: https://insider.microsoft365.com/en-us/blog/ink-to-text-pen-now-available-in-excel-for-windows