Steve Ballmer na konferencji BUILD 2012 oznajmił, że od momentu premiery Windows 8 do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 4 miliony kopii wersji Upgrade. Czy to dobry wynik? Microsoft uważa, że tak.
Nieco ponad 4 dni i 4 miliony użytkowników przeszło ze starszej wersji Windowsa na najnowsze dzieło Microsoftu. Na pewno jest to dobry początek, ale czy w kontekście całego rynku to faktycznie aż tak wiele?
Microsoft liczy na to, że w najgorszym wypadku niezdecydowani klienci poczekają na moment, w którym będą musieli wymienić swój sprzęt na nowy i będzie on miał preinstalowany system Windows 8. Czy tak będzie i czy takie wyczekiwanie jest opłacalne? Ciężko stwierdzić. Czy mimo wciąż stosunkowo słabej pozycji marketingowej „Ósemki” lepiej liczyć na to, że w końcu uda się osiągnąć zamierzony cel, lecz odroczony w czasie?
Z pewnością Microsoft ma na tyle solidną pozycję na rynku, że nawet gorsza sprzedaż, niż zakładano, nie powinna dramatycznie odbić się na kondycji firmy. Z drugiej strony ciężko wnioskować co będzie się działo po zaledwie czterech dniach. Czekamy zatem na dokładniejsze raporty za tydzień czy dwa i wtedy będzie można formułować pierwsze wnioski.