Microsoft poinformował, że można teraz stosować więcej zasad dla otwartych pytań tekstowych w ankietach Forms, co pozwoli poprawić dokładność i jakość zebranych danych. Możesz teraz tworzyć reguły, które pomogą Ci weryfikować format odpowiedzi, takich jak e-maile i adresy URL. Możesz również wymagać określonego tekstu w odpowiedzi i określić minimalne lub maksymalne wymagania dotyczące długości. Jak z tego korzystać?
Odpowiedź musi zawierać konkretne słowo
W tym i poniższych przykładach tworzymy ankietę satysfakcji klienta. Możemy do niej dodać różne reguły, jak choćby konieczność zawarcia w odpowiedzi konkretnego słowa, np. "doświadczenie".
Długość odpowiedzi
W badaniu satysfakcji zwykle zachęcamy do napisania dodatkowych komentarzy i sugestii. Możemy ograniczyć długość odpowiedzi, np. do maksymalnie 250 znaków, aby uzyskać zwięzłą odpowiedź, z którą możemy później dalej pracować.
Weryfikacja e-mail
Na końcu ankiety prosimy o podanie adresu e-mail. Forms pozwala Ci teraz ustawić regułę, która sprawdza, czy adres został poprawnie sformatowany, co zwiększy szansę na udaną komunikację.
Doświadczenie respondenta
Gdy respondent otworzy ankietę, w polu tekstowym zobaczy domyślny tekst przypominający o wpisaniu odpowiedzi w prawidłowym formacie. Jeśli format nie będzie się zgadzał, nie będzie można przesłać formularza.
Dostępne opcje reguł
Ograniczenie | Dostępne opcje |
Liczba |
To liczba Większy niż Większy bądź równy z Mniejszy niż Mniejszy bądź równy z Równy z Nie równy z Pomiędzy Nie pomiędzy Cała liczba |
Tekst |
Zawiera Nie zawiera |
Długość |
Długość minimalna Długość maksymalna |
/ | |
URL | / |
Dostępność
Ta funkcjonalność jest już w pełni dostępna dla użytkowników logujących się na konto Microsoft i będzie stopniowo wdrażana u użytkowników komercyjnych Microsoft 365.