Microsoft zmienił w końcu status ponad dwuletniego problemu na "rozwiązany". Chodzi o problem ze zgodnością niektórych sterowników dźwięku Intela, który skutkował blokadą aktualizacji do Windowsa 11. Użytkownicy z tymi wersjami sterownika Intel Smart Sound Technology Audio Controller mogli doświadczać niebieskiego ekranu śmierci (BSOD).
Problem ze sterownikiem Intel SST (IntcAudioBus.sys) dotyczył komputerów z procesorami Intel 11. generacji. Niekompatybilne były dwie wersje sterownika: 10.29.0.5152 i 10.30.0.5152. Jednym ze sposobów rozwiązania problemu było uaktualnienie sterownika do bardziej aktualnej wersji 10.30.00.5714, 10.29.00.5714 lub nowszej przed próbą upgrade'u do Windows 11.
Aby zabezpieczyć doświadczenie aktualizacji, Microsoft aplikował wcześniej blokadę zgodności na urządzeniach ze wspomnianymi sterownikami. Aby ją zdjąć, użytkownicy musieli ręcznie zaktualizować sterownik, udając się na stronę producenta sprzętu. Teraz, gdy problem jest "rozwiązany", jest to dużo prostsze. Według oficjalnej dokumentacji:
U większości użytkowników zaktualizowane sterowniki mogą być zainstalowane poprzez Windows Update, sprawdzając dostępne aktualizacje na Twoim urządzeniu. To preferowana metoda instalacji tych i innych sterowników. Jeżeli Twoje urządzenie nadal doświadcza tej blokady, wstrzymaj się na 48 godzin po zaktualizowaniu swoich sterowników; jest możliwe, że sterowniki dla tego kontrolera dźwięku nie zostały utworzone dla Twojej konkretnej konfiguracji sprzętowej urządzenia. W takim wypadku potrzebujesz skontaktować się ze swoim producentem sprzętu (OEM), aby uzyskać więcej informacji o koniecznych sterownikach. Microsoft pracuje, aby najnowsze kompatybilne sterowniki były dostępne w Windows Update zawsze, gdy deweloper je wydaje.
Dowiedz się więcej z naszych artykułów:
- Problemy z instalatorem MSI i sterownikami dźwięku Intel na Windows 11
- Jak zainstalować Windows 11? Przewodnik krok po kroku
- Windows 11 wymagania. Dowiedz się, czy możesz bez obaw zainstalować go na swoim komputerze
Źródło: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-23h2#2746msgdesc