Na początku tego roku Microsoft wyjawił, że grupa hakerska, najprawdopodobniej działająca na zlecenie Rosji, w zeszłym roku uzyskała dostęp do kont pocztowych jego menadżerów wyższego szczebla. Teraz firma informuje więcej swoich klientów, że e-maile wysłane przez nich do tych menadżerów były widziane przez Rosjan.
Jak donosi Reuters, rzecznik Microsoftu potwierdził, że nowe alerty zostały wysłane do klientów. W jego oświadczeniu czytamy: W tym tygodniu kontynuujemy powiadamianie klientów, którzy korespondowali z korporacyjnymi kontami email Microsoftu, które zostały eksfiltrowane przez threat actora Midnight Blizzard. To bardziej szczegółowe [informacje] dla klientów, którzy już zostali powiadomieni, a także nowe powiadomienia. Jesteśmy zobowiązani do dzielenia się informacjami z naszymi klientami w miarę trwania naszego dochodzenia. Gigant nie ujawnił, jak wiele e-maili przechwyciła grupa Midnight Blizzard. Nie podano też do publicznej wiadomości, jakich klientów to dotyczy ani ilu ich było.
Naruszenie bezpieczeństwa spowodowane przez Rosjan wespół z chińskimi hakerami, którzy uzyskali dostęp do rządowych kont pocztowych Outlook w USA i Europie, można określić jako kryzys wizerunkowy Microsoftu, niemniej jednak tego typu incydenty zdarzają się niemal u wszystkich dostawców usług, a informowanie o nich jest dobrze widziane. Po tych wydarzeniach Microsoft ogłosił program Secure Future Initiative, który ma na celu wzmocnienie zabezpieczeń.