Outlook z nową wtyczką Salesforce - połączenie poczty i CRM

Outlook z nową wtyczką Salesforce - połączenie poczty i CRM

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/28/2016, 11:51 PM

Liczba odsłon: 2046

Salesforce to w ostatnich latach jeden z największych konkurentów Microsoft Azure, oferujący usługi w chmurze o zbliżonym charakterze. Technologię tak bardzo chciał pozyskać Microsoft, że w zeszłym roku miał zaoferować za nią 55 miliardów dolarów. Oferta została jednak odrzucona, bowiem CEO Salesforce.com wycenił firmę na 70 miliardów. Choć jedno z największych przejęć ostatnich lat nie doszło do skutku, obie firmy nawiązały współpracę, której efektem jest nowa wtyczka w Outlook.

Zestaw rozszerzeń do klienta poczty od Microsoft stale rośnie. W zeszłym roku owe grono zasiliły m.in. wtyczki Uber, PayPal, Evernote i Boomerang, a podczas tegorocznej konferencji BUILD 2016 przedstawiono też współpracę ze Starbucks. Dziś Microsoft przedstawił nową wtyczkę Salesforce Lightning for Outlook, będącą efektem współpracy z gigantem CRM (Zarządzanie relacjami z klientami - customer relationship management), Salesforce. "CRM i email tradycyjnie uchodziły za rozłączne narzędzia, a przedstawiciele handlowi musieli poświęcać cenny czas, przełączając się między tymi aplikacjami." - pisze Microsoft. Współpraca obu narzędzi pozwoli więc zminimalizować czas, potrzebny na czynności administracyjne, takie jak dodawanie kontaktów lub wydarzeń z kalendarza ze skrzynki do CRM lub zmienianie wpisów w CRM w oparciu o treść wiadomości.

Wtyczka pozwoli użytkownikom wyszukiwać, przeglądać i aktualizować powiązane z kontaktami w Outlook wpisy w CRM. Lightning Sync automatycznie synchronizuje kontakty i terminy z kalendarza z CRM, dzięki czemu użytkownik nie musi dodawać ich manualnie. Wkrótce pojawi się też możliwość dodawania własnych, niestandardowych aplikacji sprzedażowych użytkownika bezpośrednio do Outlook, "tworząc permanentne skróty do zadań, takich jak aktualizacja podanych cen przy użyciu SteelBrick". Wtyczka jest kompatybilna z Outlook na komputerach z Windows, Mac i w wersji przeglądarkowej, a wkrótce dołączy też do Outlook Mobile. "Wiodące firmy, takie jak Accenture, BMC Software, TechBridge i Unilever, już korzystają ze wspólnych rozwiązań Salesforce i Microsoft, by osiągać nowe poziomy produktywności każdego dnia" - czytamy na blogu Salesforce.

Wtyczkę Salesforce Lightning for Outlook można pobrać bezpłatnie (tylko dla użytkowników Sales Cloud) ze Sklepu Office. Lightning Sync jest dostępne od dziś dla użytkowników Sales Cloud w edycji Lightning Enterprise lub wyższej, zaś Lightning Components Framework in Outlook będzie dostępny jesienią tego roku.

Źródło: https://blogs.office.com/2016/06/28/sell-smarter-and-faster-with-the-new-salesforce-lightning-for-outlook-add-in/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia