Microsoft zaprezentował funkcję rozpoznawania gestów dłoni, będącą jedną z głównych nowości w kolejnej odsłonie technologii Kinect. Według nieoficjalnych informacji technologia ta, wraz z samą funkcją znajdzie się w nadchodzącej konsoli Xbox trzeciej generacji.
Oddział Microsoft Research nieustannie pracuje nad usprawnieniem swojej technologii śledzenia ruchu Kinect, umożliwiającej komunikację użytkownika z różnymi urządzeniami, bez konieczności posiadania jakiegokolwiek kontrolera. O nowych możliwościach jakie miałyby pojawić się w jej kolejnej wersji można było usłyszeć przy okazji wycieków informacji dotyczących nadchodzącej konsoli Xbox. W konsoli tej ma znaleźć się zintegrowany czujnik ruchu Kinect 2.0, a jego główną zaletą ma być zdolność do rozpoznawania gestów dłoni. Choć do wydania konsoli pozostało jeszcze kilka miesięcy, a prace nad samym Kinectem nadal trwają, Microsoft postanowił zaprezentować jego możliwości już teraz. Na poniższym filmiku, Cem Keskin, członek zespołu pracującego nad Kinect, pokazuje sposób działania nowej funkcji, wykorzystując do tego czujnik Kinect 2.0 i sporych rozmiarów ekran dotykowy, na którym uruchomiono Windows 8. Na początku Keskin krótko omawia możliwości bieżącej wersji Kinect, a następnie prezentuje sposób działania oprogramowania odpowiadającego za rozpoznawanie gestów dłoni, która z punktu widzenia urządzenia może znajdować się w dwóch stanach - otwartym i zamkniętym.
Dzięki możliwości określenia stanu w jakim znajduje się dłoń, możliwe jest jej użycie do symulowania zdarzenia dotyku, co w dość sprawny sposób zostało zaprezentowane w dalszej części prezentacji, gdy Keskin nawiguje po systemie Windows 8 i jego aplikacjach, stosując jedynie odpowiednie gesty wykonywane rękami.
Choć informacje te nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone, jest bardzo prawdopodobne, że z funkcji tej będą mogli już korzystać właściciele nowej konsoli Xbox, której wydanie planowane jest pod koniec bieżącego roku.