Microsoft poinformował o wprowadzeniu nowego panelu treści ("content pane") na stronach i w wiadomościach programu SharePoint. Ta funkcja ma służyć jako wygodne centrum dla różnych paneli, które wspierają autorów w przygotowywaniu publikacji. W tym obszarze znajdziemy przyjazny dla użytkownika zestaw narzędzi, który pozwala autorom eksplorować i wstawiać treści, aby tworzyć dynamiczne i przyciągające strony.
Po wejściu w tryb edycji zobaczysz teraz nowe ikony po prawej stronie obszaru roboczego, które pozwalają nawigować do panelu treści. Pierwsza ikona otwiera nowy zestaw narzędzi, w którym szybko znajdziesz składniki webowe, obrazy i szablony sekcji.
Aby zobaczyć więcej elementów w dowolnej kategorii narzędzi, kliknij przy nim opcję "Zobacz więcej/wszystko...". Z kolei druga ikona nawigacji po panelu treści to nowy punkt startowy dla panelu właściwości składników webowych i sekcji.
Wraz z wprowadzeniem nowego panelu treści zostały także przeprojektowane narzędzia sekcji. Aby dodać sekcję, kliknij przycisk "+" w obramowaniu sekcji i wybierz, jaki rodzaj sekcji chcesz dodać. Wszystkie narzędzia sekcji (przenieś, edytuj, duplikuj, usuń) znajdują się teraz na pasku narzędzi sekcji nad zaznaczoną sekcją.
Ta funkcjonalność dopiero zaczęła być wdrażana u użytkowników Microsoft 365 (Targeted Release) i powinna być dostępna dla wszystkich do końca września. Microsoft zapowiedział też, że planuje dodać do panelu treści nowe sekcje (pomysły na design, szczegóły strony etc.), oraz rozważa wprowadzenie do niego personalizacji użytkownika, dodatkowych typów zawartości i elementy zależne od zawartości strony.
Sprawdź również Szkolenie z Microsoft SharePoint w naszym Sklepie CentrumXP!