Microsoft wprowadza nowe doświadczenie forumlarzy w aplikacji Listy Microsoft dla użytkowników Microsoft 365 dla firm oraz Microsoft 365 dla szkół. Celem jest ułatwienie zbierania i gromadzenia informacji bezpośrednio na listach. Dzięki nowoczesnemu designowi formularze w Lists mogą być tworzone szybko i udostępniane jako link każdej osobie w organizacji.
Odbiorca, który otrzymał link, skupia się na wypełnieniu danych bez podglądu całej listy. Wszystkie odpowiedzi pojawiają się natychmiast jako nowe elementy listy i działają jak każdy inny element listy. Pozwala to zastosować formatowanie, automatyzacje i komentowanie. Formularze w Listach Microsoft sprawdzą się przy śledzeniu rekrutacji, zarządzaniu zamówieniami, przyjmowaniu problemów klientów etc. Przykładowo organizator eventu może tworzyć i zarządzać wieloma formularzami na tej samej liście, aby śledzić uczestników, feedback, logistykę i nie tylko, gdy poszczególne formularze zbierają elementy do pełnej listy.
Możesz spersonalizować formularze w Microsoft Lists, dodając logo (wkrótce), wybierając motyw, dodając opis i przyjazne dla użytkowników pytania zamiast domyślnych nazw kolumn oraz ukrywając niewymagane pola i dodając nowe bezpośrednio. Aby dodać formularz, kliknij nowy przycisk "Formularze" na górze listy. Pozwala to utworzyć nowy formularz lub uzyskać dostęp do istniejących formularzy stworzonych przez innych współtwórców listy. Przy tworzeniu nowego formularza otworzy się okienko kreatora, który używa pól ze schematu listy. Możesz dodawać lub pokazywać/ukrywać pola na formularzu, zmienić motyw i udostępnić formularz jako link. Możesz też w dowolnym czasie zakończyć przyjmowanie odpowiedzi. Sekcja "Formularze" jest ukryta przed osobami, które nie mają zezwolenia na edytowanie listy.
Nowe doświadczenie Forms w Microsoft Lists działa natywnie i nie wymaga Microsoft Forms, Power Apps ani Power Automate. Funkcjonalność ta dopiero zaczęła być wdrażana u użytkowników Microsoft 365 dla firm oraz Microsoft 365 dla szkół i nie jest jeszcze widoczna u wszystkich.