Microsoft wprowadza Windows 365 do głównego portalu zgłaszania feedbacku przez użytkowników. Mowa o tym samym portalu, który w ubiegłym roku zastąpił serwis UserVoice. Stworzenie odpowiedniej kategorii dla chmurowego Windowsa zajęło firmie blisko pół roku.
Feedback Portal, bo tak oficjalnie się nazywa, bazuje na usłudze Dynamics 365 i chociaż upłynęło już pół roku od jego premiery, wciąż dostępny jest w wersji Preview. Portal, który zastąpił znany serwis UserVoice, według Microsoftu ma być głównym centrum zgłaszania opinii i propozycji nowych rozwiązań dla użytkowników wszystkich usług firmy, a nawet pojedynczych aplikacji.
Zaraz po sierpniowej premierze Windows 365 użytkownicy mogli zgłaszać swój feedback na portalu Windows Tech Community. Microsoft potwierdza, że wszystkie zgłoszone błędy i propozycje usprawnień zostaną przeniesione na Feedback Portal do końca kwietnia.
Windows 365 to system Windows 10 lub Windows 11 pracujący w koncepcji Cloud PC. Oznacza to, że nie wymaga on instalacji na dysku urządzenia. Wystarczy komputer z dostępem do sieci i konto użytkownika. Usługa Windows 365 opiera się na streamingu obrazu z chmury na komputer PC, tablet lub smartfon. Windows 365 jest rozwiązaniem skierowanym głównie dla firm, a jego zalety dostrzegą głównie te przedsiębiorstwa, które korzystają ze starszych urządzeń. Chmurowy system opiera swoją wydajność na konfiguracji wirutalnej, dzięki czemu do sprawnego działania wymagane jest jedynie stabilne łącze internetowe.