Podczas gdy wyszukiwarki internetowe korzystają ze sponsorowanych linków, Microsoft Copilot i inni asystenci AI nie znaleźli jeszcze mocnego źródła monetyzacji. Aby pomóc im się utrzymać, Microsoft Advertising opracował nowe formaty reklam, które będą pojawiać się w interfejsie czatu Copilota. Są one interaktywne i dostosowują się do treści wprowadzanych przez użytkownika.
Generatywna AI i inne innowacje produktowe torują drogę naprzód. Jedna z naszych przewodnich zasad mówi, że każda innowacja, którą wprowadzamy na rynek, umożliwia reklamodawcom osiągnięcie wyników biznesowych, zwiększając trafność, zasięg i wynik.
Konsumenci poszukują dziś wysoce wyselekcjonowanych, hiperspersonalizowanych doświadczeń. Osiągnięcia w generatywnej sztucznej inteligencji zwiększają naszą możliwość dostarczania adekwatnych treści i wiadomości w sposoby, które nie były wcześniej możliwe, wliczając w to bardziej skoncentrowane na użytkowniku podejście do reklam. Dzięki temu rozróżniającemu podejściu przyjęliśmy nowe podstawowe zasady reklam w Copilocie, zapewniając, że na organiczne odpowiedzi nigdy nie ma wpływu zawartość sponsorowana, która jest wyraźnie zaznaczona i pojawia się tylko wtedy, gdy źródło jest mocno adekwatne i zaufane.
- Kya Sainsbury-Carter z Microsoft Advertising
Pierwszy rodzaj reklam nosi nazwę "Microsoft Advertising Showroom ads". Ludzie zwykle odwiedzają showroomy, aby zadawać pytania i zrozumieć produkt. Microsoft stara się to emulować w tym rodzaju reklamy. Korzystając z immersyjnego doświadczenia, użytkownik może eksplorować to, czego szuka. Przykładowo gdy użytkownik zacznie zadawać pytania o dany produkt, zostanie on zaprezentowany w showroomie. Bogata zawartość sponsorowana zaprezentuje korzyści z produktu, zaś użytkownik będzie mógł zadawać dalsze pytania w tym nowym doświadczeniu.
W przyszłości ze "Showroom ads" zostaną zintegrowani agenty marki. Pozwoli to użytkownikom bezpośrednio łączyć się z wirtualnymi agentami AI, służącymi jako przedstawiciele marki. Microsoft planuje start programu pilotażowego "Showroom ads" w kwietniu z wybranymi klientami.
Drugi z innowacyjnych rodzajów reklam to "Dynamic filters". Jak wyjaśnia Microsoft Advertising, ludzie mogą zobaczyć reklamy produktu, którego szukają na czacie, ale mogą też chcieć dostosować swoje wyszukanie. Wykorzystujemy interaktywną naturę Copilota, by wprowadzić Dynamiczne filtry. Ta funkcja usuwa tarcie związane z wpisywaniem dodatkowych pytań i szybko zawęża opcje, które mają największą szansę generowania konwersji w oparciu o indywidualne preferencje - czytamy na blogu.
"Dynamic filters" to mało narzucający się, wysoko kontekstowy typ reklamy. Nie zastępuje on ani nie zasłania normalnych odpowiedzi Copilota, których asystent AI i tak udziela, a jedynie prezentuje pod nimi karuzelę produktów bezpośrednio powiązanych z zapytaniem. Dynamiczne filtry w programie pilotażowym trafią na anglojęzyczne rynki jeszcze w marcu.