Skype Manager (wcześniej znany jako Business Control Panel) jest internetowym narzędziem administracyjnym do zarządzania, które pozwala tworzyć i konfigurować konta Skype w firmie, tworzyć raporty dotyczące korzystania z nich oraz zarządzać nimi z jednego miejsca. Administrator może zarządzać informacjami o profilu, kontrolować dostęp do funkcji, przydzielać środki na koncie Skype i monitorować wydatki. Wkrótce wszystko to odejdzie w niepamięć.
Microsoft zmienia zasady, dotyczące kont zarządzanych poprzez Skype Manager. 29 marca tego roku utracą one swój status i zostaną przetransformowane na standardowe konta prywatne. Znaczy to, że Skype Manager utraci wsparcie i nie będzie można go wykorzystać do dalszego zarządzania kontami pracowników. Znikną wszystkie dotychczasowe funkcje, które były dostępne dla administratora. Skype Managed Accounts zmienią status na personalny, a więc będą je obowiązywać standardowe zasady konsumenckie. Zaletą takiego rozwiązania jest według Microsoftu elastyczność - użytkownicy mogą samodzielnie edytować ustawienia, realizować vouchery i zamawiać różne usługi Skype.
Jaka perspektywa stoi przed administratorami? Microsoft poleca firmom zainteresowanie się usługą Office 365 z dołączonym komunikatorem Skype dla Firm (Skype for Business). Administratorzy kont firmowych Skype mają do dyspozycji większość funkcji i możliwości, które były dostępne w Skype Managed Accounts.
Z punktu widzenia użytkownika przejście na personalne konto powinno przebiegać praktycznie niezauważalnie. Niemniej jednak Microsoft rekomenduje zalogowanie się na konto i weryfikację prawdziwego adresu e-mail. Adres ten będzie bowiem wykorzystywany przy każdym ewentualnym resetowaniu hasła na życzenie użytkownika (a nie - jak dawniej - administratora). Dodatkowe informacje, z którymi mogą zapoznać się administratorzy, znajdują się na stronie Skype Help.