W zeszłym tygodniu firma HP rozpoczęła kampanię reklamową, której hasło brzmiało Back by popular demand i miała ona na celu promocję sprzętu z Windows 7. Działania te spowodowały powstanie plotek, które sugerowały, że HP ma w planach całkowite zaniechanie sprzedaży sprzętu z Windows 8.
Firma postanowiła zająć oficjalne stanowisko w tej sprawie i opublikowała na swoim blogu post, który tłumaczy motywy podjętej decyzji. Okazuje się, że cel był zupełnie inny niż sugerują teorie spiskowe. HP chciało dać swoim klientom wybór, firma pragnie również zauważyć, że obecnie dostępne laptopy z Windows 7 są również do kupienia w opcji z systemem Windows 8. Koncern podkreśla także, że szeroka gama jego sprzętu zarówno klasycznych PC, jak i laptopów jest dostępna tylko z Windows 8.
HP stara się kreować zróżnicowaną ofertę. Firma ma dostępne produktu zarówno z Windows 7, jak i Windows 8, a nawet laptopy z Androidem. Promowanie któregoś z nich nie oznacza rezygnację z pozostałych. Firma stara się zapewnić sprzęt, jak najbardziej dopasowany do potrzeb i gustu klienta. Koncern uznał zarzuty o łatwej dostępności sprzętu z Windows 7 w przeciwieństwie do innych producentów sprzętu za bezzasadne.
Firma HP została niedawno strącona z pozycji lidera w sprzedaży komputerów przez chińskie Lenovo.