Microsoft poinformował o nowej funkcji Excela w przeglądarce, znanej dobrze użytkownikom wersji desktopowej. Aplikacja umożliwia teraz eksportowanie arkusza do pliku CSV. Ten lekki format pozwala wymieniać dane i korzystać z nich w różnych aplikacjach i na różnych platformach.
Działanie tej funkcji jest bardzo proste i znajome dla użytkowników Excela na Windows:
- Otwórz aplikację Excel w przeglądarce.
- Otwórz istniejący arkusz lub utwórz nowy.
- Kliknij Plik > Eksportuj > Pobierz ten arkusz jako plik CSV (csv).
- W okienku Pobrane wybierz, co zrobić z plikiem: Otwórz lub Zapisz jako.
- Wskaż miejsce na dysku i potwierdź przyciskiem Zapisz. Kopia wybranego arkusza pobierze się teraz na komputer jako plik CSV.
Eksportowanie do CSV może okazać się przydatne, gdy potrzebujesz przenieść dane z arkusza Excela np. do systemu zarządzania bazą danych albo innych aplikacji, które mogą nie być bezpośrednio kompatybilne z Excelem i jego formatami, takich jak CRM.
Funkcjonalność jest już dostępna dla wszystkich użytkowników Excela dla sieci Web (nie tylko dla subskrybentów Microsoft 365).
Źródło: https://insider.microsoft365.com/en-us/blog/export-to-csv-in-excel-for-the-web