DirectX 12 to najnowsza wersja API graficznego Microsoftu, którego celem jest lepsza wydajność w systemach wielordzeniowych. W zależności od projektu wykorzystanie DX12 może przynieść użytkownikom Unity wymierne korzyści. Wsparcie dla DirectX 12 w tytułach na Xbox One zostało właśnie ogłoszone przez wydawców silnika. Czy gracze odczują zmiany?
Korzyści, jakie daje wykorzystanie DX12, Unity zaprezentowało na przykładzie sceny Book Of The Dead: Environment. Odpalona na Xbox One X w rozdzielczości 1440p uzyskała średnio o 8% więcej FPS-ów. Wsparcie zostało dodane w Unity w wersji 2018.3. Jego efekty to nie tylko wzrost wydajności CPU i GPU, co przekłada się na liczbę klatek na sekundę, ale też wsparcie dla nowych technik renderowania w Unity, takich jak dostępne od ręki Async Compute.
Korzystający z Unity 2018.3 deweloperzy muszą włączyć DirectX 12, by móc go używać. W tym celu należy zmienić ustawienia (Player Settings) w menu edycji (Edit), tj. odznaczyć pole Auto Graphics API, do listy Graphics API dodać XboxOneD3D12 (Experimental), a następnie z tej samej listy usunąć XboxOne.
Unity zapowiada, że w nadchodzącym roku uczyni DX12 domyślnym dla wszystkich nowych projektów. Wsparcie dla DX11 nadal będzie utrzymywane z oczywistych przyczyn, jednak priorytetem będzie ulepszanie wydajności i funkcjonalności w DirectX 12.