W kwietniu 2015 r. Microsoft i Yahoo odnowili sześcioletnie już wówczas partnerstwo i w rezultacie tego Yahoo, nadal korzystając z silnika Bing, mógł zmonetyzować część ruchu w wyszukiwarce poprzez własną platformę reklamową lub odsprzedając go Google. Od roku 2016 natomiast Bing stał się domyślnym silnikiem wyszukiwarki i platformy reklamowej dla znanego amerykańskiego portalu AOL. Verizon Media - wydawca obu portali - jeszcze bardziej pogłębił teraz partnerstwo z Microsoftem.
Pogłębienie to nastąpiło w obszarze reklamowym. Dzięki niemu marketingowcy otrzymają pojedynczą, globalną platformę do tworzenia kampanii reklamowych dla wyszukiwarek, która dotrze do użytkowników z trzech portali - Bing, Yahoo i AOL. Wszystkie możliwości reklamowe na portalach należących do Verizon Media będą obsługiwane na wyłączność przez Bing Ads.
To rozszerzone partnerstwo ułatwi marketingowcom zarządzanie kampaniami reklamowymi dla wyszukiwarek. Ponadto, łącząc kampanie pod szyldem Bing Ads, marketingowcy odniosą korzyści z głębokiego rozumienia odbiorców zawartego w Microsoft Graph w połączeniu z możliwościami sztucznej inteligencji (AI), co pozwoli połączyć się z odpowiednimi odbiorcami i [zaoferować im] odpowiednie komunikaty na ich urządzeniach. Podczas gdy nasze partnerstwo ewoluuje, wciąż utrzymujemy prywatność i bezpieczeństwo użytkowników jako kluczowe zasady w naszym podejściu do biznesu reklamowego.
– Kya Sainsbury-Carter, VP Global Partner Service, Advertising Sales, Microsoft
Microsoft szacuje, że rezultatem tych działań będzie wzrost kliknięć w Bing Ads o 10-15% wśród klientów z USA, czyli na rynku, gdzie pozycja silnika Bing jest bardzo znacząca. Wyniki mogą być różne, jednak reklamodawcy powinni przygotować się na częstsze kliknięcia. Przejście portali Yahoo i AOL na platformę Bing ma zostać zrealizowane do końca marca tego roku.