Wiele wcześniejszych zapowiedzi sugerowało, że Surface Duo wejdzie na rynek w sezonie przedświątecznym, w okolicach listopada. Microsoft tymczasem zapowiada, że nie trzeba będzie tyle czekać. Premierę rozkładanego smartfona z dwoma ekranami i systemem Android wyznaczono już za niecały miesiąc — 10 września. Gigant podał też parę szczegółów specyfikacji i poinformował o dostępności aplikacji M365 i Androidowych. Wreszcie znana jest już cena.
Zaprezentowany dziś i z dostawą 10 września, Surface Duo reprezentuje następną falę mobilnej produktywności, inspirując ludzi do ponownego przemyślenia, co jest możliwe z urządzeniem w ich kieszeni. Surface Duo oferuje najprostszy sposób na wielozadaniowość w drodze, łącząc potęgę doświadczeń Microsoft 365 i pełen ekosystem aplikacji mobilnych na Androida. W cenie zaczynającej się od 1399 dolarów Surface Duo otwiera się jako najcieńsze urządzenie mobilne na rynku z 8,1-calowym ekranem PixelSense Fusion, połączonym z rewolucyjnym, 360-stopniowym zawiasem, pozwalając na używanie 5,6-calowych ekranów razem lub osobno w wielu różnych trybach. Rób więcej, gdziekolwiek jesteś, z Surface Duo.
W zapowiedzi Microsoft poruszył kwestię bezpieczeństwa, które jest zapewnione na wszystkich poziomach — od chipów, po chmurę. Warstwy chroniące są obecne w głęboko zintegrowanych podzespołach, firmwarze i oprogramowaniu. W ramach tego zobowiązania Microsoft zbudował specjalnie zaprojektowany Unified Extensible Firmware Interface (UEFI), który zapewnia pełną kontrolę nad składnikami firmware'u. Gigant zapewnia też, że samodzielnie napisał i przejrzał każdą linijkę kodu oprogramowania układowego, przez co może reagować bezpośrednio na wszelkie potencjalne zagrożenia na tym poziomie.
Kolejne możliwości to opcja połączenia z pełnym doświadczeniem Windows 10 w chmurze za pomocą Windows Virtual Desktop oraz zarządzanie całym wdrożeniem Surface Duo u pracowników za pomocą wachlarza opcji MDM, w tym Microsoft Intune.
Mimo tej zapowiedzi nie ujawniono jeszcze polskiej ceny (1399 USD to około 5235 zł) ani nie dodano strony produktu w Microsoft Store. Gigant odsyła jedynie klientów firmowych do autoryzowanych odsprzedawców urządzeń Microsoft Surface. Może to sugerować, że edycja konsumencka trafi na rynek później, ale najpewniej jeszcze w tym roku.
Microsoft wyjaśnił też, że początkowo Surface Duo będzie dostępny tylko w USA. Najwyraźniej ekspansja na kolejne regiony nastąpi później. Czekamy na dalsze wieści w tej sprawie.