Parę miesięcy temu Microsoft zapowiadał, że jego show na E3 będzie największe w historii. O ile pod względem organizacji konferencja specjalnie się nie wyróżniała na tle poprzednich (z wyjątkiem wielkiej sali Microsoft Theater), to wybór gier i studiów producenckich robił wrażenie. Wczoraj pisaliśmy, że konferencja Microsoftu skradła całe E3 i mamy kolejny tego dowód - liczbę oglądających transmisję.
Briefing Xboksa był najczęściej wzmiankowany w social media spośród wszystkich na E3 (sam przyciągnął 25% całej uwagi), a teraz okazuje się, że również najczęściej oglądany. Nie licząc transmisji na platformach Mixer i YouTube, konferencja była ogląda przez 1,7 miliona osób na Twitchu, co czyni ją rekordowym pod względem oglądalności livestreamem w historii tej platformy. Zobaczymy, jak na tle Microsoftu wypadli gospodarze pozostałych konferencji w tym i poprzednim roku:
- Microsoft / Xbox — 1,7 mln widzów (1,1 mln w 2017)
- Ubisoft — 1,6 mln widzów (986 tys. w 2017)
- Sony / PlayStation — 1,5 mln widzów (926 tys. w 2017)
- Bethesda — 964 tys. widzów (233 tys. w 2017)
- PC Gaming Show — 893 tys. widzów (552 tys. w 2017)
- Nintendo / Switch — 679 tys. widzów (292 tys. w 2017)
- EA (Electronic Arts) — 528 tys. widzów (676 tys. w 2017)
Na konferencji Xboksa zobaczyliśmy 50 gier, w tym 18 tytułów na wyłączność dla Xbox i 15 światowych premier. Najczęściej wzmiankowanymi były Kingdom Hearts III, Halo Infinite, Fallout 76, Jump Force i Gears of War 5. Prawdziwą wisienką na torcie okazał się jednak Cyberpunk 2077, którego pierwsza publiczna prezentacja w wielkim stylu zamknęła briefing Microsoftu.