Microsoft Kaizala to komunikator dedykowany pracownikom niskiego szczebla, umożliwiający szybką wymianę informacji. Kaizala debiutowała jako projekt Microsoft Garage i w okresie pilotażowym w Indiach cieszyła się tak dobrym odbiorem, że Microsoft postanowił dalej inwestować w jej rozwój i zapowiedział jej włączenie do Office 365. Dzień ten właśnie nadszedł i gigant ogłosił, że wypuszcza Kaizalę wszystkim kwalifikującym się klientom Microsoft 365 i Office 365 na świecie. Ogólna dostępność obejmuje 40 wersji językowych dla ponad 180 rynków. Poinformowano również o planach wprowadzenia możliwości Kaizali do Teams oraz wzbogacenia jej o parę nowych możliwości.
Kaizala - prosta, bezpieczna aplikacja do komunikacji i zarządzania pracą
Microsoft Kaizala wprowadza do Office 365 swoje unikalne możliwości łączenia się ludzi zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz katalogu organizacji, np. pracowników kontraktowych, dostawców, partnerów, klientów i mieszkańców. Aplikacja obsługuje tożsamość opartą o numery telefonów, co umożliwia łatwy onboarding, i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika. Kaizala Pro daje dodatkowe możliwości tworzenia i zarządzania grupami w organizacji, pozyskiwania bogatej analityki oraz budowania własnych integracji i przepływów pracy. Oferuje ona też bezpieczeństwo i zgodność na poziomie korporacyjnym. Mając na uwadze sukcesy odniesione w fazie pilotażowej, Microsoft udostępnia Kaizalę Pro globalnie wszystkim użytkownikom Office 365.
Kaizala i Microsoft Teams w zintegrowanej ofercie
Obie aplikacje oferują nieco różne, ale uzupełniające się możliwości. Teams już dawniej stał się centrum komunikacji i współpracy w Office 365, niemniej warto wiedzieć, że niektóre organizacje (np. M-Kopa Solar czy UEM Edgenta) używają obu tych aplikacji, tyle że oddzielnie. W nie tak odległej przyszłości nie będzie to już konieczne, jako że Microsoft zapowiedział włączenie możliwości Kaizali do Teams w formie zintegrowanej oferty. Oczekuje się, że integracja będzie odbywać się fazami w ciągu następnych 12-18 miesięcy. Szczegółami tej integracji Microsoft chce podzielić się jeszcze w bieżącym kwartale.
Nowe możliwości dla użytkowników Kaizali
Kaizala oferuje teraz kilka nowych funkcji:
- @wzmiankowanie, które pozwala oznaczyć konkretną osobę w czacie, by poprosić o jej uwagę.
- Usuwanie wiadomości w czacie 1:1 i grupowym w ciągu godziny od wysłania. Administratorzy grup mogą je usuwać w dowolnym czasie.
- Aplikacja internetowa Kaizala, która pozwala menadżerom i adminom z łatwością przeglądać i przeszukiwać konwersacje, wysyłać dokumenty, korzystać z kart i nie tylko. Przeglądarkowa wersja dostępna jest w wersji public preview, a ogólną dostępność zapowiedziano na bieżący kwartał.
- Adnotacje na obrazach, czyli możliwość nanoszenia "cyfrowego tuszu" na grafiki przed ich wysłaniem na czacie.
- Połączenia wideo obsługujące na razie tylko 2 uczestników (1:1).
- Kaizala me, czyli prywatna przestrzeń czatu tylko dla nas. Możemy w niej wysyłać wiadomości do samych siebie.
- Zaktualizowany Portal zarządzania aplikacji Kaizala, który otworzymy, wchodząc na stronę https://manage.kaiza.la/Home/Index. Pozwala on efektywniej zarządzać grupami i wspiera pojedyncze logowanie dla użytkowników Office 365.
- Przechowywanie danych w regionie, oznaczające, że dla nowych klientów Kaizala będzie przechowywać ich dane w ich regionie (USA, APAC, Indie lub UE). Klienci mogą też liczyć na wsparcie w przypadku awarii i konieczności przywrócenia danych.
Microsoft zapowiedział też dalsze plany ulepszania Kaizali, wliczając w to wsparcie dla języków pisanych od prawej do lewej (hebrajski, arabski), możliwość zapraszania użytkowników poprzez e-mail, możliwość synchronizacji Azure AD i nową rolę admina, pozwalającą zarządzać zasadami Kaizali.