Zgodnie z zapowiedzią Skype for Business Online został wyłączony. Nie jest to żadnym zaskoczeniem, jako że Microsoft informował i przypominał o tym kilkukrotnie, po raz pierwszy już dwa lata temu. Co ciekawe, koniec wsparcia nie dotyczy całego Skype'a dla Firm, a jedynie jego wersji Online. Co to właściwie znaczy i jakie możliwości stoją przed użytkownikami tej usługi?
Jeszcze w 2017 roku powszechne było przekonanie, że Skype dla Firm przekształci się w Microsoft Teams. I choć ostatecznie te dwa produkty po prostu zaczęły istnieć obok siebie, to faktycznie Teams przejął wszystkie zasadnicze funkcje Skype dla Firm Online i stał się w zasadzie jego pełnoprawnym następcą. Od tamtego czasu do "Zespołów" napłynęły setki nowych funkcji, natomiast rozwój biznesowego Skype'a praktycznie został zaprzestany. Wygaszenie wsparcia stało się więc kwestią czasu, a czas ten właśnie nadszedł.
Dwa lata temu ogłosiliśmy, że Microsoft Teams zastąpi usługę Skype for Business Online i zwiększyliśmy wysiłki, by pomóc klientom zaplanować i zaimplementować ich upgrade'y. Od tego czasu Teams doświadczył niebywałego wzrostu, gdy organizacje zdały sobie sprawę z transformujących korzyści ulepszonego działania i rozszerzonych możliwości Teams.
Nie było to łatwe, jako że Skype for Business Online zgromadził lojalnych zwolenników na całym świecie. Wiedzieliśmy, że pomaganie organizacjom w przyjmowaniu nowych sposobów komunikowania się ze współpracownikami i klientami będzie wymagało wiele przygotowań i wysiłku. Słuchanie kolejnych relacji o tym, jak Teams pomaga łączyć ludzi (...), potwierdza wartość tych wysiłków.
— Microsoft Teams Team
W przypadku gdy firma potrzebuje pomocy w migracji do Teams, Microsoft oferuje ją bezpłatnie w ramach tzw. assisted upgrades, które wystartują w tym miesiącu. Doświadczenie to będzie różniło się nieznacznie w zależności od tego, czy firma posiada jedynie Skype for Business Online, czy też Skype for Business Online razem ze środowiskiem hybrydowym. Przy okazji Microsoft przypomina, że możliwe jest importowanie danych o spotkaniach oraz kontaktów do Teams. Gigant udostępnia też dokumentację, która ułatwi migrację.