Microsoft Office Publisher 2007 to program zapewniający możliwości tworzenia publikacji biznesowych i materiałów marketingowych. Dostępne narzędzia łączą wszystkie funkcje niezbędne do przygotowywania i dystrybucji efektownych dokumentów w formie drukowanej, zamieszczanych w Internecie oraz rozsyłanych w wiadomościach e-mail.
Program Microsoft Office Publisher 2007, dostępny osobno lub w pakietach Microsoft Office Small Business 2007 i Microsoft Office Professional 2007, oferuje nowe i ulepszone narzędzia do wydajnego tworzenia, dostosowywania, wielokrotnego używania i rozsyłania szerokiej gamy materiałów marketingowych, przygotowanych stosownie do potrzeb firmy. Już w momencie rozpoczynania pracy możliwe jest łatwe wprowadzenie i kontrolowanie elementów związanych z przedsiębiorstwem (logo, czcionek, informacji o firmie) we wszystkich szablonach programu Publisher 2007. Rozszerzone funkcje łączenia poczty, katalogów i wiadomości e-mail pozwalają na uproszczenie procesu tworzenia spersonalizowanych publikacji przeznaczonych dla określonych grup docelowych. Publikacje te można rozsyłać w formie drukowanej bądź w postaci załączników do wiadomości e-mail. Dzięki obsłudze dokumentów PDF można teraz konwertować, drukować i udostępniać publikacje w tym powszechnie używanym formacie.