Jak tworzyć reguły skrzynki odbiorczej?

Jak tworzyć reguły skrzynki odbiorczej?

Autor: Sławomir Lukoszek

Opublikowano: 8/13/2015, 12:00 AM

Liczba odsłon: 4659

Reguły w programie pocztowym są zautomatyzowanymi czynnościami, które w zależności od pewnych warunków, wykonują zlecone operacje. Mówiąc prościej, reguła sprawdza przykładowo, czy otrzymany e-mail pochodzi od naszego szefa, i jeśli tak, przenosi go do folderu o nazwie Szef. To jeden z wielu przykładów zastosowań reguł. Dzięki nim możemy usuwać określone wiadomości, przenosić te, które posiadają załączniki i tak dalej. My na przykładzie wiadomości od szefa, przedstawimy tworzenie reguły w aplikacji Outlook 2016.

  1. W głównym oknie aplikacji pocztowej na wstędze Narzędzia główne klikamy przycisk Reguły i z menu wybieramy polecenie Zarządzaj regułami i alertami.
  2. W nowym oknie klikamy przycisk Nowa reguła.
  3. W kolejnym oknie zaznaczamy operację o nazwie Przenieś wiadomości od określonej osoby do folderu i klikamy przycisk Dalej.
  4. W kolejnym kroku zaznaczamy opcję od osoby lub grupa publiczna.
  5. Teraz u dołu okna klikamy łącze osoby lub grupa publiczna i w nowym oknie wpisujemy adres e-mail naszego szefa i klikamy OK.
  6. Ponownie u dołu okna klikamy łącze, tym razem o nazwie wybierz folder i w nowym oknie tworzymy nowy katalog o nazwie Szef. W tym celu klikamy przycisk Nowy i wpisujemy nazwę, którą zatwierdzamy klawiszem Enter. Klikamy przycisk OK.
  7. Przechodzimy dalej w tym i następnych dwóch etapach.
  8. W ostatnim kroku wpisujemy nazwę reguły i klikamy przycisk Zakończ.
  9. W oknie reguł kończymy pracę klikając przycisk OK. Od teraz utworzona reguła będzie miała zastosowanie do wiadomości e-mail otrzymywanych od naszego przełożonego.

Tworzenie reguły skrzynki odbiorczej w aplikacji Outlook 2016

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia