OneDrive dla firm oraz SharePoint Online to dwa główne narzędzia w pakiecie Microsoft 365, które służą do przechowywania plików. Usługa OneDrive pozwala pracować z plikami indywidualnymi, które widoczne są tylko dla nas, z kolei SharePoint umożliwia tworzenie witryn zespołowych i pracę z plikami grupowymi z całym naszym zespołem.
Niekiedy jednak zachodzi potrzeba skopiowania lub przeniesienia plików pomiędzy jedną a drugą usługą. Na przykład, gdy pracowaliśmy w skupieniu nad ważnym dokumentem zapisanym w OneDrive i chcemy go przekazać całemu zespołowi. Bądź odwrotnie, gdy arkusz współtworzony z kolegami chcemy zduplikować do swojego dysku internetowego, aby przeprowadzić indywidualne analizy i symulacje. W takich sytuacjach w łatwy sposób możemy kopiować pojedyncze pliki, grupy plików, a także foldery pomiędzy obiema usługami. Poniżej prezentujemy, jak tego dokonać krok po kroku.
Jak skopiować lub przenieść plik z OneDrive do SharePoint?
- Po zalogowaniu się do usługi Microsoft 365, przejdź do własnego dysku OneDrive.
- Zaznacz pojedynczy plik, kilka plików lub folderów, które zamierzasz skopiować lub przenieść do jednej z witryn SharePoint.
- Kliknij obok nich trzy kropeczki i z menu wybierz opcję:
- Przenieś do - aby wyciąć pliki z dysku OneDrive i wkleić je w witrynie SharePoint,
- Kopiuj do - aby stworzyć kopię plików w SharePoint z równoczesnym zachowaniem ich oryginałów w indywidualnym dysku OneDrive.
- W nowym okienku po lewej stronie wybierz docelową witrynę SharePoint.
- Teraz wskaż docelową bibliotekę dokumentów i folder z witryny. Jeżeli jednak pliki mają zostać wklejone w głównym widoku biblioteki plików, kliknij u dołu przycisk Przenieś tutaj lub Kopiuj tutaj.
Uwaga! Jeżeli w oknie wyboru witryny SharePoint nie widzisz żadnych witryn, (mimo że jesteś ich członkiem), możliwe, że wcześniej nie korzystałeś z tych witryn. W takim przypadku musisz otworzyć daną witrynę z poziomu SharePoint lub grupy w Outlooku, a następnie otworzyć dowolny plik w niej zapisany. Po kilku minutach witryna ta powinna pojawić się w oknie kopiowania lub przenoszenia plików. Jeśli tak się nie stanie, odczekaj do godziny czasu.
Jak skopiować lub przenieść plik z SharePoint do OneDrive?
- Po zalogowaniu się do usługi Microsoft 365, przejdź do witryny SharePoint, w której znajdują się właściwe pliki.
- Zaznacz pojedynczy plik, kilka plików lub folderów, które zamierzasz skopiować lub przenieść do indywidualnego dysku OneDrive.
- Kliknij obok nich trzy kropeczki i z menu wybierz opcję:
- Przenieś do - aby wyciąć pliki z witryny SharePoint i wkleić je w OneDrive,
- Kopiuj do - aby stworzyć kopię plików w OneDrive z równoczesnym zachowaniem ich oryginałów w witrynie SharePoint.
- W nowym okienku u góry po lewej stronie kliknij pozycję Moje pliki.
- Teraz wskaż docelowy folder z Twojego dysku OneDrive. Jeżeli jednak pliki mają zostać wklejone w głównym widoku chmury OneDrive, kliknij u dołu przycisk Przenieś tutaj lub Kopiuj tutaj.
Jak automatycznie przenosić pliki pomiędzy OneDrive a SharePoint?
Poza opisaną powyżej ręczną możliwością przenoszenia i kopiowania plików pomiędzy dwoma usługami chmurowymi, istnieje także opcja automatycznej synchronizacji danych pomiędzy dyskami internetowymi w OneDrive oraz SharePoint. Służy do tego narzędzie Power Automate, które pozwala skonfigurować automatyczny przepływ pracy, odpowiedzialny za przenoszenie plików. Jak tego dokonać, opisujemy w poradzie Kopiowanie plików między OneDrive a SharePoint.