W poniższym poradniku pokażemy Wam, jak w prosty sposób w Excelu połączyć wartości dwóch komórek i wstawić je do trzeciej komórki. Jako przykład posłuży nam arkusz z listą osób. Mamy tutaj trzy kolumny - Imię, Nazwisko oraz Imię i Nazwisko. Ostatnia, trzecia kolumna jest pusta i chcielibyśmy ją wypełnić danymi zgodnie z jej opisem. Aby to zrobić, możemy skorzystać z dwóch rozwiązań:
ZŁĄCZ.TEKSTY
Pierwszy to funkcja ZŁĄCZ.TEKSTY. Aby z niej skorzystać, zaznaczamy całą kolumnę z komórkami docelowymi, a w pierwszej z nich wpisujemy poniższą formułę i zatwierdzamy ją kombinacją klawiszy Ctrl + Enter, co zastosuje ją do wszystkich zaznaczonych komórek w kolumnie:
=ZŁĄCZ.TEKSTY(B2;" ";C2)
Znak łączenia &
Drugi sposób jest analogiczny - z tą różnicą, że zamiast funkcji stosujemy tutaj znak &:
=B2&" "&C2
To wszystko! Tym sposobem błyskawicznie uzupełniliśmy kolumnę Imię i Nazwisko, wypełniając ją danymi z komórek z dwóch sąsiednich kolumn.
Jak zdobyć aplikację Excel?
Program Excel jest częścią pakietu Office i planów Microsoft 365 dostępnych w Sklepie CentrumXP: