Microsoft poinformował o dostępności nowej funkcjonalności automatyzacji w składnikach Loop. Dzięki integracji z Power Automate można już zautomatyzować procesy w tabelach oraz składnikach opartych na tabelach, takich jak listy zadań czy tabele głosowania. Jak to ustawić i kto może z tego korzystać?
Microsoft Loop umożliwia teraz tworzenie reguł opartych na Power Automate, aby automatyzować czasochłonne i żmudne zadania, dzięki czemu możesz skupić się na bardziej strategicznej i wyżej cenionej pracy. Każda reguła składa się z następujących 3 komponentów:
- Wyzwalacz ("Kiedy ta kolumna...")
- Warunek ("...ma tę wartość / zmienia się w ten sposób...")
- Działanie ("...wówczas zrób to.")
Jak z tego korzystać?
- Wejdź na stronę loop.microsoft.com.
- Wybierz oparty na tabeli składnik na istniejącej stronie Loop lub utwórz nową.
- Kliknij menu wielokropka ("...") i wybierz Zasady tabeli.
- Ustaw pożądany wyzwalacz (trigger), warunek i akcję, po czym kliknij Kontynuuj.
- Przejrzyj aplikacje, których używa Twoja reguła i kliknij Dalej.
- Dodaj odbiorców i wybierz Utwórz przepływ.
Każda zasada automatyzacji w Loop koresponduje z przepływem w Power Automate. Ograniczenia w tworzeniu i wykonywaniu reguł warunkowane są przez Twoją licencję Power Automate.
Funkcjonalność jest już dostępna dla wszystkich subskrybentów Microsoft 365 z licencją Power Automate. Wymagania obejmują też zezwolenie na łączniki Loop w zasadzach DLP organizacji oraz stabilne połączenie z Internetem.