Toyota wdraża agenty AI, aby wykorzystać kolektywną wiedzę inżynierów

Toyota wdraża agenty AI, aby wykorzystać kolektywną wiedzę inżynierów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/28/2024, 10:00 PM

Liczba odsłon: 66

Toyota Motor Corporation w samym tylko zeszłym roku sprzedała ponad 10 milionów pojazdów – więcej niż jakikolwiek producent aut na świecie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, która wspomaga jej pracę. Jest to system o nazwie O-Beya, oparty na Azure OpenAI Service i korzystający z multimodalnego modelu LLM GPT-4o od OpenAI.

Usługa łączy się poprzez API Azure Functions z Azure Cosmos DB, gotową na AI bazę danych umożliwiającą wyszukiwanie wektorowe – rodzaj wyszukiwania zdolny do odnajdowania blisko powiązanych informacji poza zwykłymi słowami kluczowymi.

Toyota wdraża agenty AI, aby wykorzystać kolektywną wiedzę inżynierów

Ten własnościowy system Toyoty jest „umocowany” w jej danych projektowych, raportach, informacjach regulacyjnych, a nawet dokumentach pisanych odręcznie. Azure Cosmos DB umożliwia producentowi bezpieczne przechowywanie historii konwersacji użytkowników, a także przeglądanie odpowiedzi AI przez ludzkich ekspertów w celu dalszego doskonalenia.

Na system składa się obecnie 9 agentów AI, takich jak Vibration Agent czy Fuel Consumption Agent. Użytkownicy mogą wybrać wiele agentów AI, aby odpowiedziały na ich pytania, np. dotyczące silnika czy emisji. O-Beya oznacza po japońsku „duży pokój”. Idea polega na stworzeniu „pokoju” pełnego agentów AI – wirtualnych ekspertów dostępnych 24/7.

Źródło: https://news.microsoft.com/source/asia/features/toyota-is-deploying-ai-agents-to-harness-the-collective-wisdom-of-engineers-and-innovate-faster/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia