Toyota Motor Corporation w samym tylko zeszłym roku sprzedała ponad 10 milionów pojazdów – więcej niż jakikolwiek producent aut na świecie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, która wspomaga jej pracę. Jest to system o nazwie O-Beya, oparty na Azure OpenAI Service i korzystający z multimodalnego modelu LLM GPT-4o od OpenAI.
Usługa łączy się poprzez API Azure Functions z Azure Cosmos DB, gotową na AI bazę danych umożliwiającą wyszukiwanie wektorowe – rodzaj wyszukiwania zdolny do odnajdowania blisko powiązanych informacji poza zwykłymi słowami kluczowymi.
Ten własnościowy system Toyoty jest „umocowany” w jej danych projektowych, raportach, informacjach regulacyjnych, a nawet dokumentach pisanych odręcznie. Azure Cosmos DB umożliwia producentowi bezpieczne przechowywanie historii konwersacji użytkowników, a także przeglądanie odpowiedzi AI przez ludzkich ekspertów w celu dalszego doskonalenia.
Na system składa się obecnie 9 agentów AI, takich jak Vibration Agent czy Fuel Consumption Agent. Użytkownicy mogą wybrać wiele agentów AI, aby odpowiedziały na ich pytania, np. dotyczące silnika czy emisji. O-Beya oznacza po japońsku „duży pokój”. Idea polega na stworzeniu „pokoju” pełnego agentów AI – wirtualnych ekspertów dostępnych 24/7.