Microsoft Surface 2 i Surface Pro 2 sprzedają się lepiej od swoich poprzedników z pierwszej generacji. Ostatnio linia tabletów Microsoftu zaliczyła nawet 50% wzrost sprzedaży. Jednak dochody z tabletów wciąż nie są zachwycające.
Jak wynika z zeznania finansowego Microsoftu za kwartał, kończący się 31 marca, wpływy z oddziału Surface wyniosły 494 miliony dolarów. To o 50% więcej, niż rok temu. Z drugiej strony Microsoft wydał w tym samym okresie 539 milionów dolarów na wyprodukowanie owych tabletów i akcesoriów. Nie trudno przeliczyć, że w ostatecznym rozrachunku firma straciła na tym interesie 45 milionów.
Według danych Microsoftu wpływy z Surface'a wyniosły w ostatnich 9 miesiącach (licząc do 31 marca 2014 r.) 1,8 miliarda dolarów, lecz koszty pochłonęły 2,1 mld. Tym samym Microsoft stracił 300 milionów dolarów.
Wygląda na to, że Microsoft z kwartału na kwartał traci na linii Surface coraz mniej. Powodem minusowego salda może być kiepska dostępność tabletów, w szczególności na rynkach zagranicznych, i względnie wysoka cena urządzeń. Być może sytuacja polepszy się po premierze Surface Mini, który ma ujrzeć światło dzienne 18 maja.