Szczyt możliwości programistycznych po dwóch piwach

Szczyt możliwości programistycznych po dwóch piwach

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 4/26/2013, 10:43 AM

Liczba odsłon: 7450

Najnowsze badania przeprowadzone przez Uniwersytet Illinois w Stanach Zjednoczonych potwierdzają teorię, według której szczyt możliwości w rozwiązywaniu problemów programistycznych (i nie tylko) osiąga się przy 0,75 promila alkoholu zawartego we krwi.

Wspomniana teoria jest znana jako Szczyt Ballmera. Przypisuje się ją właśnie prezesowi Microsoftu ze względu na jego szalone zachowanie, jak gdyby "był po dwóch piwach". Sam Ballmer nigdy nie brał udziału w tworzeniu kodu w środowisku produkcyjnym firmy Microsoft, ale ma wyjątkowe zdolności obliczeniowe i matematyczne, co sprawiło, że ukuto termin Szczytu Ballmera.

Wykres największych możliwości pod wypiciu dwóch piw

Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych wzięli pod lupę 40 ludzi, którym podali wódkę żurawinową w takiej ilości, aby osiągnięto 0,75 promila zawartości alkoholu we krwi. Następnie dano im do rozwiązania test na kreatywne rozwiązywanie problemów. Co ciekawe, w porównaniu z inną grupą, która w ogóle nie spożywała alkoholu, "podpici uczestnicy":

  • rozwiązywali problemy szybciej - 11,5 sekundy zamiast 15,2 sek.;
  • lepiej rozwiązywali problemy - 9 poprawnych odpowiedzi na 6 poprawnych odpowiedzi grupy trzeźwej;

Warto dodać, że ta sama grupa, której podano alkohol, w innym teście przeprowadzonym bez podania alkoholu miała porównywalne wyniki do grupy "zawsze trzeźwej". Czyżby w teorii Szczytu Ballmera było jednak coś na rzeczy?

Źródło: http://betabeat.com/2012/04/bottoms-up-the-ballmer-peak-is-real-study-says/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia