Outlook Premium to uruchomiony w zeszłym roku w wersji beta, płatny pakiet zapewniający użytkownikom brak reklam oraz dodatkowe funkcje takie jak choćby udostępnianie kalendarza. Cieszyło się to popularnością użytkowników, którzy pragnęli czystej, wolnej od reklam i bezpiecznej usługi pocztowej. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że Microsoft zamyka dostęp do programu Premium dla nowych użytkowników, udostępniając jednakże jego charakterystyczne elementy w usłudze Office 365. Jednocześnie aktualni subskrybenci będą mogli przedłużyć swoją subskrypcję, gdyż dostęp został zablokowany jedynie dla nowych użytkowników.
Teraz użytkownicy standardowego Outlooka, którzy nie korzystają z Office 365, zaczęli donosić o reklamach pojawiających się w ich skrzynce odbiorczej. Informację tę udostępnił na swoim koncie twitterowym Paul Thurrott, pokazując zrzut ekranu ze skrzynki jednego z jego czytelników. Widać na nim reklamę umieszczoną na liście wiadomości. Nie są to bardzo nachalne reklamy i są zbliżone do tych, które możemy spotkać w konkurencyjnych usługach Gmail czy Yahoo.
Microsoft od dawna stara się rozwinąć usługę Office 365, zarówno w wersji dla osób prywatnych, jak i dla klientów biznesowych. Wprowadzenie reklam do Outlooka to raczej oczywisty ruch marketingowy giganta z Redmond mający przekierować do jego strategicznej usługi użytkowników wymagających wolnej od reklam, bogatej w funkcje i bezpiecznej skrzynki. Wprowadzenie reklam dla darmowych użytkowników nie jest może mile widzianym dodatkiem, jednak nie powinien być bardzo męczący i utrudniający płynną pracę z pocztą.