Programy partnerskie - co to jest i z czego wynika ich popularność?

Programy partnerskie - co to jest i z czego wynika ich popularność?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/2/2021, 5:30 PM

Liczba odsłon: 2654

Programy lojalnościowe zyskują w ostatnich latach na popularności. W zasadzie to nas nie dziwi. Dla wielu organizacji coraz ważniejsza jest nie tylko sprzedaż produktów oraz usług, ale również nawiązanie trwałej relacji z klientami. I mimo że wiele programów lojalnościowych jest dostępnych także dla pojedynczych klientów, to można znaleźć na rynku i takie, które są dedykowane klientom biznesowym, oferujące im zarówno świetne warunki, jak i zestaw benefitów, które mocno ułatwiają współpracę.

Programy partnerskie — co to jest i z czego wynika ich popularność?

W ostatnim czasie sporo słyszy się o programach partnerskich. Występują one w wielu branżach (zwłaszcza tych o konkretnych specjalizacjach, zajmujących się sprzedażą nie tylko produktów, ale także usług). Programy partnerskie określa się często jako jedna z najskuteczniejszych, długofalowych form marketingu i niezbędne wręcz narzędzie do budowania wizerunku marki. Ich rzeczywista definicja oraz cel ich tworzenia są jednak dużo prostsze i bazują na dwóch zasadniczych elementach: relacji oraz współpracy. Programem partnerskim można zatem nazwać niemal wszystkie aktywności podejmowane przez firmę, których celem jest nie tylko pozyskanie klientów, ale również zbudowanie oraz podtrzymywanie relacji, co przełoży się na korzyści dla obu stron.

Program partnerski - onex.store Partners

Jeśli zatem sens istnienia programów partnerskich jest uzasadniony, to dlaczego często jest tak, że wiele z nich nie przynosi takich korzyści, jak można by oczekiwać? Może to być wynikiem nietrafnych interpretacji i projektu całego systemu partnerskiego czy brakiem realnych, odczuwalnych korzyści dla klientów indywidualnych/firmowych, którzy przystępują do niego. Dzieje się tak w sytuacji, gdy system lojalnościowy pełni przede wszystkim rolę narzędzia do pozyskiwania nowych klientów, przez co utrzymywanie dobrych relacji schodzi na boczny tor. Brak jasnych i czytelnych warunków to także jeden z problemów. Czy mimo tego wszystkiego nadal warto interesować się systemami lojalnościowymi? Naszym zdaniem — zdecydowanie tak. Prawidłowo zaprojektowane systemy są w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów. Dają też zrzeszonym partnerom niepowtarzalne okazje do wykorzystania.

Po co firmy wprowadzają u siebie programy lojalnościowe?

Odpowiedź jest całkiem prosta: głównie ze względu na chęć zwrócenia uwagi na unikatowe benefity płynące z dołączenia do programu nowych klientów (indywidualnych albo biznesowych). Wiele firm dostrzega w programie lojalnościowym korzyści, takie jak zatrzymanie zdobytego już klienta (chodzi o fakt, iż utrzymanie relacji z istniejącym klientem jest tańsze i łatwiejsze niż pozyskanie nowego), zwiększenie sprzedaży (preferencyjne warunki dla partnerów są świetną okazją do dużych zakupów, a to wpływa też pozytywnie na lojalność konsumencką oraz regularne powroty), także rozwijanie świadomości istnienia marki w umyśle partnera (co w efekcie może prowadzić do pozyskania nowych klientów z polecenia).

Program partnerski - onex.store Partners

CentrumXP - więcej niż licencje

Czy wiesz, że w Sklepie CentrumXP znajdziesz nie tylko licencje Microsoft, ale także nowoczesne usługi oraz szkolenia zaprojektowane z myślą o dynamicznie rozwijającym się biznesie? Zespół ekspertów z CentrumXP & Onex Group pomoże Twojej firmie m.in. w wykonaniu migracji skrzynek pocztowych do Exchange Online i skonfigurowaniu domeny w Microsoft 365, a także przeprowadzi kompleksowe szkolenie z wykorzystania usług i aplikacji Microsoft 365. Sprawdź naszą ofertę lub skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie indywidualne rozwiązanie.

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia