Raman Chandrasekar i Chris Quirk, specjaliści z Microsoft Research we współpracy z Chinese University w Hong Kongu oraz Georgia Institute of Technology opracowali innowacyjny sposób na poprawę jakości pracy wyszukiwarki Bing.com. Mowa tutaj o grze Page Hunt, która dzięki udziałowi użytkowników pozwoli dostosować nowy produkt Microsoftu do ich oczekiwań.
Gra opiera się o ideę prezentacji uczestnikowi losowych stron internetowych, z kolei jego zadaniem jest podanie słów kluczowych, zgodnie z którymi dana witryna pojawić się powinna na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. Za trafne dopasowanie zapytania dla danej witryny gracz nagradzany jest punktami (100 jeśli strona znajdzie się na pierwszym miejscu listy z rezultatami wyszukiwania).
Zanim gra pojawiła się w sieci firma Microsoft przeprowadziła pilotażowe testy, w których udział wzięło 341 uczestników. W ciągu 10 dni zdołali oni wygenerować niespełna 14,5 tys. etykiet dla 744 stron internetowych. Przeciętnie pojedynczy gracz był w stanie podać 42 unikatowe etykiety, z kolei średnio każda z stron posiadała ich 19.
Page Hunt zaprezentowane zostało po raz pierwszy w tym tygodniu na konferencji SIGIR 2009 w Bostonie. Wszystkich zainteresowanych odsyłamy na stronę projektu, która hostowana jest na serwerach Microsoft Live Labs.