Microsoft potwierdził dziwny problem w stabilnej wersji Windows 11 21H2. Część użytkowników może nie być w stanie się zalogować do systemu pierwszy raz po dodaniu nowego konta Microsoft. Firma wytłumaczyła też, jak można ominąć ten problem i jakie jest jego rozwiązanie.
Oryginalna nazwa na liście znanych problemów w Windows 11 21H2 (wydanie oryginalne) to Unable to sign in after adding a new Microsoft Account user in Windows. W opisie czytamy, że po zainstalowaniu KB5016691 i dodaniu nowego użytkownika z kontem Microsoft możemy nie być w stanie się zalogować przez krótki czas po pierwszym ponownym uruchomieniu lub wylogowaniu. Problem dotyczy jedynie nowo dodanych użytkowników z kontem Microsoft i pierwszej próby logowania. Nie występuje w przypadku kont w domenie Active Directory lub kont Azure Active Directory.
Jeśli wystąpi, problem można obejść... po prostu czekając krótki czas. Jak wyjaśnia Microsoft, należy poczekać, aż ekran blokady ponownie się pojawi, i wówczas będzie można zalogować się z powodzeniem. Problem został już rozwiązany z użyciem Known Issue Rollback (KIR). Warto mieć na uwadze, że może minąć do 24 godzin, nim poprawka rozpropaguje się automatycznie na urządzeniach konsumenckich i niezarządzanych urządzeniach firmowych. Restart urządzenia może pomóc w szybszym zaaplikowaniu rozwiązania.
Problem z logowaniem został w zasadzie odhaczony, a tymczasem w Windows 11 21H2 wciąż jest kilka nierozwiązanych problemów — w tym z bootowaniem do odzyskiwania funkcji BitLocker, niepowodzeniem aktualizacji i błędem 0x800f0922 oraz z otwieraniem dokumentów XPS zawierających znaki z języków innych niż angielski.