Koncern zamierza radykalnie zmienić swoją strategię działania na rynku telewizji kablowych. Ma to polegać m.in. na rozszerzeniu możliwości "kablówek" - Microsoft zaoferuje abonentom nowe przystawki telewizyjne, które pozwolą na samodzielne "komponowanie" serwisów informacyjnych, a także korzystanie z gier czy płatnych transmisji telewizyjnych.
Starania Microsoftu o zdobycie znaczącego udziału na tym lukratywnym rynku trwają już od ponad dekady - na razie jednak koncern nie może zanotować na swoim koncie znaczących sukcesów (mimo, iż przeznaczył na tę działalność ok. 10 miliardów USD). Stąd decyzja o zmianie planów. Firma kończy właśnie prace nad "przystawkami" telewizyjnymi następnej generacji, wyposażonymi w znacznie bardziej wszechstronne i funkcjonalne niż dotychczas oprogramowanie.
Pierwszym zwiastunem nowego trendu było zaprezentowano kilka miesięcy temu oprogramowanie Interactive Programming Guide (IPG), umożliwiające łatwe odnajdywania określonych pozycji w programie telewizyjnym oraz informacji o nich.
Nowe telewizyjne usługi Microsoftu są właśnie testowane i, jak wynika z nieoficjalnych na razie informacji, udostępnione zostaną w drugim kwartale tego roku. Wśród nowości mają znaleźć się możliwość korzystania z "video on demend" (wideo na żądanie), tworzenia własnych serwisów informacyjnych (które zawierać będę jedynie wiadomości z określonych dziedzin) czy grania w sieciowe gry wideo.