Microsoft podał wymagania funkcji upscalingu Auto SR w Windows 11

Microsoft podał wymagania funkcji upscalingu Auto SR w Windows 11

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/6/2024, 2:40 PM

Liczba odsłon: 1014

W lutym tego roku Microsoft ogłosił, że pracuje nad natywną funkcjonalnością upscalingu do superrozdzielczości na Windows 11. Ma to być alternatywa dla podobnych funkcji od AMD (FSR), Intel (XeSS) i Nvidia (DLSS). Z nowego artykułu na stronie pomocy technicznej dowiadujemy się, jak ta funkcja będzie działać, w jakich grach będzie dostępna oraz jakie są jej wymagania.

Automatic Super Resolution (Auto SR) płynnie integruje się z Windows na Copilot+ PC z procesorem Snapdragon X Series, aby automatycznie i domyślnie ulepszać zestaw istniejących gier oraz zwiększać liczbę klatek na sekundę z zachowaniem szczegółowego obrazu. Auto SR działa poprzez automatyczne obniżanie rozdzielczości renderowania gry w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę, a następnie wykorzystuje zaawansowaną technologię AI, aby zapewnić ulepszony obraz o wysokiej rozdzielczości. Efektem jest płynniejsze, bardziej szczegółowe doświadczenie gry.

Auto SR jest stosowany w zestawie gier zweryfikowanych przez Microsoft. W chwili premiery Auto SR automatycznie ulepsza BeamNG.drive, Borderlands 3, Control (dx11), Dark Souls III, God of War, Kingdom Come: Deliverance, Resident Evil 2, Resident Evil 3, Sekiro Shadows Die Twice, Sniper Ghost Warrior Contracts 2 oraz Wiedźmin 3.


— Microsoft

Aby funkcja mogła w ogóle zadziałać, komputer musi spełniać szereg wymagań:

  • Copilot+ PC z procesorem Snapdragon X Series, Hexagon NPU i zintegrowanym GPU.
  • Windows 11, wersja 24H2 lub nowsza.
  • Najnowsze sterowniki grafiki i procesora neuronalnego.
  • Rozdzielczość wyświetlania 1080p lub wyższa.
  • Najnowsza wersja Auto Super Resolution Package.

Auto SR jest obsługiwany w większości gier działających na DirectX 11 lub DirectX 12, a także na emulowanej platformie x64 lub natywnej Arm64. Nie są jednak obsługiwane gry DirectX 11/12 używające niektórych formatów (takich jak formaty 10-bitowe), gry x86-only ani inne środowiska graficzne, takie jak DirectX 9, Vulkan i OpenGL.

Dowiedz się więcej z naszego starszego artykułu: Automatyczna super rozdzielczość - upscaling AI w Windows 11

Źródło: https://support.microsoft.com/en-us/windows/automatic-super-resolution-5d6d95fa-cc02-4673-b62c-2c50f06385aa

Źródło: https://support.microsoft.com/en-us/windows/automatic-super-resolution-5d6d95fa-cc02-4673-b62c-2c50f06385aa

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia