Kilka dni temu Apple zaprezentował model smartfona iPhone. Opinie były różne. Ze strony Microsoftu należało się spodziewać jednego zdania - negatywnego. Jednak jak pokazała firma z Redmond, negatywne podejście może zostać pokazane w zabawny sposób.
W krótkim filmie, który wyprodukował zespół marketingowy Windows Phone nie znajdziemy wypunktowanej specyfikacji nowego iPhone'a i stwierdzeń dlaczego mobilny system Microsoftu jest lepszy od iOS. Microsoft skupił się na tych elementach nowego produktu Apple, które nie najlepiej świadczą o podejściu firmy do swoich klientów.
Na pierwszym planie filmu widzimy mężczyznę nazwanego 'T'. Zapewne ma on przedstawiać prezesa Apple Tima Cooka. Na dalszym planie jest dwóch pracowników firmy, którzy przekonują swojego dyrektora, że nowy iPhone to rewolucja w świecie smartfonów. Microsoft naśmiewa się z palety kolorów, które klient ma do wyboru, z twardego plastiku, z którego zbudowany jest telefon i kamery, która chociaż ma wysoką rozdzielczość, to posiada kiepską optykę.
Przypomnijmy, że nie jest to pierwszy raz kiedy Microsoft wytyka błędy Apple. Niedawno firma z Redmond rozpoczęła kampanię reklamową, w której porównuje urządzenia mobilne z systemem Windows RT i Windows 8 z tabletem iPad, oczywiście cały czas twierdząc, że produkty Microsoftu są lepsze.