Microsoft zaczął blokować dostęp do kont użytkowników, którzy korzystają z przerobionych Xboksów 360, określając ten ruch jako: "ważną część starań o sprawiedliwą rozgrywkę dla graczy stosujących się do zasad".
Konsolę można przerobić z powodu: a) chęci uruchamiania nań piratów b) oszukiwania za pomocą programów nie stworzonych przez producenta danego tytułu. Cała procedura dotyczy odpowiedniego oznakowania systemu, jako przerobionego. W efekcie czego, banowany jest sprzęt, a nie konto Xbox Live.
Cały "banfest" ruszył wraz ze startem beta-testów Halo 3: "Ten temat jest tym ważniejszy, jeżeli bierzemy pod uwagę rozpoczęcie bety Halo 3. Ustaliliśmy, że nasi klienci mogą korzystać z systemu Xbox Live tylko za pomocą oryginalnej, niemodyfikowanej konsoli. Będziemy starali się dalej stosować tę zasadę, aby zapewnić graczom integralność usługi i bezpieczeństwo osób z niej korzystających."
Pierwszy Xbox także był masowo modyfikowany, wtedy Microsoft zastosował podobny krok, co wymusiło na producentach przeróbek dorobienie przełącznika, który dezaktywował nielegalny chip na czas korzystania z Xbox Live. Teraz kolej na ruch modderów.