Microsoft Clarity: darmowa usługa analityczna dla twórców witryn już ogólnodostępna

Microsoft Clarity: darmowa usługa analityczna dla twórców witryn już ogólnodostępna

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/2/2020, 1:36 PM

Liczba odsłon: 3609

Niecałe dwa lata temu Microsoft przedstawił darmową usługę analityczną Clarity, która pomoże zarządzającym witrynami prześledzić to, w jaki sposób odwiedzający używają ich stron. Narzędzie okazuje się pomocne w identyfikowaniu obszarów, które wymagają poprawy, a także problemów, które można rozwiązać, aby podnieść zaangażowanie i współczynnik konwersji. Clarity pozwala również odtworzyć ponownie sesję użytkownika, aby zobaczyć dokładnie, w jaki sposób używał on witryny. W zeszły weekend serwis wszedł w fazę ogólnej dostępności.

Clarity już od kilku lat był używany m.in. przez zespół Bing, aby analizować sesje, które charakteryzują się negatywną satysfakcją klienta, i zrozumieć, co poszło nie tak. Clarity wymaga niewielkiego JavaScriptu dodanego do kodu strony, co pozwala "nasłuchiwać" zdarzeń w przeglądarce, zmian układu, zapytań i interakcji. Dane te są następnie wgrywane na serwer Clarity działający w Azure. Teraz, po wyjściu z fazy beta, Clarity oferuje użytkownikom kilka darmowych usług, takich jak:

  • Odtwarzanie sesji: dzięki indywidualnym zapisom sesji możemy przeanalizować zachowanie użytkownika tak, jak się ono wydarza. Zobaczymy, gdzie rzeczy działają gładko, a gdzie goście ugrzęźli.
  • Microsoft Clarity

  • Mapy cieplne stron: szczegółowe heatmaps pokazują obszary, które użytkownicy klikali i przewijali, a także jak poruszali się po stronie. Pozwalają odkrywać, które części witryny przyciągają największe zaangażowanie.
  • Microsoft Clarity

  • Wglądy: pozwalają znaleźć interesujące sesje użytkowników i dotrzeć do problemów, takich jak kliknięcia prowadzące donikąd, powtarzające się kliknięcia (rage clicks) i ekstensywne scrollowanie. Możemy podejmować decyzje poparte danymi, aby ulepszyć design strony.
  • Microsoft Clarity

  • Skalowalność: Clarity może skalować się, aby wspierać nawet duże witryny. Usługa przetwarza ponad 1 petabajt danych od ponad 100 milionów użytkowników miesięcznie. Jako że Clarity działa w chmurze, nie obciąża naszej strony.
  • Microsoft Clarity

Clarity jest darmową usługą zgodną z RODO (GDPR). Aby zobaczyć demo i móc zacząć jej używać na swojej stronie, wystarczy odwiedzić stronę clarity.microsoft.com.

Źródło: https://clarity.microsoft.com/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia