Wygląda na to, że spośród wszystkich smartfonów z Windows Phone to segment budżetowy ma największe wzięcie. Szczególnie dobrze widać to po produktach Nokii, które same w sobie stanowią olbrzymi fragment rynku mobilnych okienek.
Firma AdDuplex zajmująca się głównie zarządzaniem reklamami w aplikacjach mobilnych zebrała dane z blisko 2500 aplikacji współpracujących z ich systemem reklamowym. Badanie przeprowadzone 27 grudnia pokazało, że blisko 31% urządzeń wykorzystujących obsługiwane przez AdDuplex aplikacje i działających pod Windows Phone to Nokie Lumia 520. W listopadzie ten udział wynosił 26,5%. Wśród najnowszej edycji mobilnych okienek – Windows Phone 8 – udział ten wynosił blisko 40%. Oznacza to, że grubo ponad 1/3 wszystkich urządzeń z WP8 to model 520.
W samych Stanach Zjednoczonych proporcje są inne. Tam prym wiedzie Lumia 521 (ponad 30% całego rynku Windows Phone), zaś Lumia 520 plasuje się na drugim miejscu osiągając udział ponad 12% całości rynku urządzeń z Windows Phone w dowolnej jego edycji. Trzeba jednak jasno zaznaczyć, że smartfony te praktycznie nie różnią się od siebie.
Warto zauważyć, że duży wzrost popularności modeli 520 i 521 związany jest z niedawnymi obniżkami cen i przedświątecznymi wyprzedażami. A trzeba przyznać, że i bez tych czynników budżetowe Lumie są atrakcyjną pozycją na rynku smartfonów. Na urządzenia z najwyższej półki, jak Lumia 1020, czy 1520 decydują się nieliczni.