Google Calendar Interop to niezwykle przydatne narzędzie dla organizacji korzystających z Kalendarza zarówno w Google Workspace, jak i Microsoft Exchange Online. Dzięki niemu użytkownicy mogą przeglądać swoje kalendarze w różnych zasobach i odpowiednio rezerwować spotkania. Aby jednak mogło to dalej działać, użytkownicy powinni przygotować się na zmianę w ekosystemie Exchange.
Jak już wiemy, Microsoft wycofuje protokół Basic Authentication dla usługi Exchange Online w październiku 2022 r. i przechodzi na nowoczesne uwierzytelnianie (OAuth). Oznacza to, że klienci Google Workspace, którzy skonfigurowali Interop do korzystania z uwierzytelniania podstawowego do nawiązywania komunikacji między usługami Kalendarza Google i Exchange Online na platformie Microsoft 365, zostaną odcięci od tej integracji. Co można z tym zrobić?
Google zaleca klientom aktualizację do OAuth 2.0 przed 1 października 2022 roku. Google Calendar Interop obsługuje tę metodę uwierzytelniania od czerwca 2020 r., więc nie stanowi to żadnego problemu. Warto zaznaczyć, że uwierzytelnianie podstawowe w Exchange Online nie przestanie działać u wszystkich naraz 1 października. Zamiast tego będzie wycofywane stopniowo. Może więc się zdarzyć, że integracja z Exchange w Google Calendar Interop będzie działać jeszcze przez jakiś czas po tej dacie.
Najlepiej jest oczywiście przygotować się na tę zmianę wcześniej, zamiast czekać, aż pojawią się problemy. Administratorzy IT zarządzający Google Workspace w swojej organizacji mogą już teraz zapoznać się z oficjalną dokumentacją, w której Google wyjaśnia, jak użyć OAuth 2.0 jako metody uwierzytelniania wymaganej dla Exchange Online.
Warto na koniec podkreślić, iż zmiana dotyczy subskrypcji komercyjnych Microsoft 365 i nie wpływa na konsumentów korzystających z Outlook.com ani też klientów Microsoft Exchange w modelu On-Premise.