Oczywiście podczas próby synchronizacji możemy spotkać się z problemami. Na szczęście Centrum synchronizacji zostało zaopatrzone w moduł rozwiązywania konfliktów synchronizacji.
Przechodzimy do sekcji Wyświetl konflikty synchronizacji, następnie wskazujemy problem na liście i wybieramy opcję Rozwiąż.
Poniżej przedstawiamy klika typowych problemów oraz ich rozwiązań.
- Moje podłączone urządzenie nie jest widoczne na liście: Rozwiązaniem może okazać się odświeżenie listy. W tym celu naciskamy przycisk Odśwież. Jeśli korzystamy z urządzenia pracującego pod kontrolą systemu Windows Mobile to do synchronizacji informacji użyjmy programu Windows Mobile Device Center.
- Nie mogę zsynchronizować plików: Dzieje się tak dlatego, gdyż plik mógł zostać usunięty z drugiej lokalizacji. W tym wypadku upewnijmy się, że dana informacja znajduje się w określonym miejscu powiązania synchronizacji.
- Nie mogę zsynchronizować plików z udziałem sieciowym: Najprawdopodobniej wina leży po stronie systemu operacyjnego, który nie wspiera tej funkcji (opcja ta nie występuje niestety w Windows Vista Home Basic oraz Premium).