Microsoft opublikował swoje wyniki finansowe pokrywające czwarty kwartał roku fiskalnego 2018 (drugi kwartał bieżącego roku kalendarzowego). Firma zgłosiła całkowite przychody sięgające 30,085 mld USD, które uzyskała w ciągu 3 miesięcy, kończących się 30 czerwca. To o 17% więcej niż w zeszłym roku (25,605 mld). Co składało się na tę sumę i jak prezentuje się kondycja poszczególnych działów firmy? O tym poniżej.
Przychody wygenerowane przez Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 9,7 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 13%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły 10% wzrost. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu Office 365 o 38%.
- Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 8%. Liczba konsumenckich subskrybentów Office 365 wzrosła do 31,4 mln.
- Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 37%. Microsoft odnotowuje również wzrost zaangażowania użytkowników w sesje LinkedIn o 41%.
- Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 11%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 61%.
Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 9,6 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 23%.
- Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 26%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów Azure o 89%.
- Przychody z tytułu Enterprise Services wzrosły o 8%.
Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 10,8 mld USD i wzrosły o 17%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z tytułu Windows OEM, które wzrosły o 7% na skutek wzrostu przychodów w segmencie OEM Pro o 14%.
- Przychody z komercyjnych usług Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 23%, jak tłumaczy Microsoft, "za sprawą rosnącej ilości wieloletnich kontraktów i połączenia produktów, z których odnotowano wyższe kwartalne przychody".
- Przychody z tytułu gier, które wzrosły o 39%. Microsoft odnotowuje również wzrost przychodów z oprogramowania i usług Xbox o 36%, "przede wszystkim za sprawą mocnych tytułów [producentów] zewnętrznych".
- Przychody z tytułu Surface, które zaliczyły wzrost o 25%. Jak wyjaśnia Microsoft, tak duży wzrost to efekt sprzedaży ostatnich modeli Surface po słabszym okresie rocznym.
- Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 17% dzięki wyższym przychodom z wyszukiwarek i większej liczbie wyszukiwań.
Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego roku fiskalnego 2018, kończącego się 30 czerwca, porównując wyniki z rokiem fiskalnym 2017:
- Przychód wyniósł 110,4 mld USD i wzrósł o 14%.
- Przychód operacyjny wyniósł 35,1 mld USD i wzrósł o 21%.
- Dochód netto wyniósł 16,6 mld USD (GAAP) i 30,3 mld USD (non-GAAP).
- Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,13 USD (GAAP) i 3,88 USD (non-GAAP).
Z całym raportem można zapoznać się na stronie Microsoft.