Microsoft podzielił się najnowszymi wynikami finansowymi za drugi kwartał roku fiskalnego 2022, czyli czwartego kwartału 2021 roku kalendarzowego. Firma zgłosiła przychód całkowity w kwocie 51,7 miliarda USD, co daje wynik o 20% lepszy w stosunku do tego samego okresu w Q2 roku fiskalnego 2021. Microsoft zanotował wzrosty w każdej ze swoich dywizji, a największy przychód dostarczyły rozwiązania Microsoft Cloud.
Wyniki z poprzedniego kwartału FY22 podawaliśmy pod koniec października. Wtedy Microsoft informował o przychodach na poziomie 45,3 mld USD. Teraz wynik został poprawiony o blisko 6,5 mld USD.
Najważniejsze dane z raportu finansowego FY22 Q2 są następujące:
- Przychód wyniósł 51,7 mld USD. O 20% więcej w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim;
- Dochód operacyjny wyniósł 22,2 mld USD. O 24% więcej;
- Dochód netto wyniósł 18,9 mld USD. O 21% więcej;
22,1 mld USD przychodu Microsoft uzyskał ze sprzedaży usług chmurowych. To aż o 32% więcej niż w rok temu. Wynik świetnie pokazuje, jak kluczowym działem jest Microsoft Cloud i jak jego wartość rośnie z roku na rok.
15,9 mld USD zarobiły usługi w kategorii Productivity and Business Processes, zwiększając swoją wartość o 19%. Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud wyniosły 18,3 mld USD ze wzrostem o 26%.
W raporcie nie mogło zabraknąć informacji o kategorii Personal Computing, który zarobił 17,5 mld USD. Przychód ze sprzedaży licencji OEM systemu Windows wzrósł aż o 25%. Przychody ze sprzedaży konsol i usług Xbox wzrosły o 10%. Sprzedaż urządzeń rodziny Surface również poszła w górę i zrobiła 8% więcej niż rok temu.
Wyniki finansowe FY22 Q2 na pewno są dobre i jednocześnie nie powinny nikogo szczególnie zaskakiwać. Okres pandemii to świetny czas dla rozwiązań chmurowych, komunikatorów i platform wymiany danych, w których prym wiedzie właśnie Microsoft. Sam Walmart, największa amerykańska korporacja (według listy Fortune 500), zatrudnia ponad 2 miliony pracowników i każdy z nich posiada swoją licencję Teams. Blisko 1,5 mld komputerów PC posiada zainstalowany system Windows 10 lub Windows 11, a sprzedaż urządzeń wciąż rośnie. Zwłaszcza zamawianych instytucje publiczne, np. szkoły i uczelnie, które przeniosły naukę na tryb zdalny.