Arkusz kalkulacyjny oraz cały ich skoroszyt mogą być naprawdę ważne. Ich zawartość jest bardzo cenna i ich utrata może być bolesna. Czasem po prostu nie chcemy, by ktoś w naszym arkuszu namieszał zmieniając wprowadzone w nim dane. Wiadomo, kopia bezpieczeństwa kopią, ale jeśli chcemy taki arkusz komuś udostępnić w nienaruszonej i zabezpieczonej formie, to możemy skorzystać z opcji Ochrony arkusza. Jak ją włączyć i wyłączyć? Oto sposób!
- Gdy otworzymy nasz arkusz, aby go zabezpieczyć musimy przejść do karty Recenzja, sekcji Chroń i wybrać opcję Chroń arkusz.
- Wpisujemy hasło oraz decydujemy co będą mogli zrobić użytkownicy z tym arkuszem, bez podawania hasła.
- Potwierdzamy wciskając Ok, po czym podajemy ponownie hasło.
- Jeśli chcemy usunąć ochronę wystarczy kliknąć przycisk Nie chroń arkusza, a następnie podać hasło.
Jak zdobyć aplikację Excel?
Program Excel jest częścią pakietu Office i planów Microsoft 365 dostępnych w Sklepie CentrumXP: