Excel - podobnie jak aplikacje Word i PowerPoint - przechowuje kopie zapasowe plików, które możemy odzyskać, jeżeli zamknęliśmy program bez zapisania zmian, np. w przypadku wysypania się systemu albo odcięcia zasilania. Odpowiada za to funkcja Autoodzyskiwania, której poświęciliśmy nieco uwagi w poradniku dotyczącym Autozapisu. Gdzie znajdują się te pliki tymczasowe i jak można je znaleźć?
Aby przejść do lokalizacji z niezapisanymi plikami w Excelu, wybieramy Plik, a następnie Otwórz. Na samym dole klikamy Odzyskaj niezapisane skoroszyty.
Otworzy się katalog C:\Users\NAZWAUŻYTKOWNIKA\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles. Możemy wówczas otworzyć plik tymczasowy oznaczony ikoną pliku Excela. W następnym okienku wystarczy kliknąć Zapisz jako, aby go przywrócić.
Warto jeszcze zaznaczyć, że choć Excel otwiera podaną wyżej lokalizację, w opcjach zapisywania domyślną lokalizacją pliku Autoodzyskiwania jest C:\Users\NAZWAUŻYTKOWNIKA\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\.
Jak zdobyć aplikację Excel?
Program Excel jest częścią pakietu Office i planów Microsoft 365 dostępnych w Sklepie CentrumXP: