Microsoft podejmował już wiele działań mających na celu osiągnięcie znaczącej pozycji na rynku mobilnym, ale żadne z nich nie były tak skuteczne jak te obecne. Koncern postanowił skupić się na tanich urządzeniach o możliwie wysokiej jakości wykonania. Pomimo konkurencji w postaci Androida, zastosowana taktyka zdaje się przynosić rezultaty.
Koncern z Redmond ogłosił, że sprzedaż smartfonów Lumia w drugim kwartale rozliczeniowym 2015 roku wyniosła 10,5 milionów sztuk. Po raz pierwszy w historii liczba sprzedanych egzemplarzy Lumii przekroczyła 10 milionów urządzeń. Tak dobry wynik przełożył się na spory zysk w postaci 2,3 mld USD. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku, sprzedaż wzrosła o 1,2 miliona sztuk, zaś dochód zmalał o 0,3 mld dolarów. Spadek zysku i wzrost sprzedaży są wynikiem przyjętej przez Microsoft strategii.
Warto przypomnieć, że identyczne działania zostały podjęte przez Google w późniejszych fazach wprowadzania Androida na rynek mobilny. Prezentowane wówczas smartfony z wysokiej półki również nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Dopiero zalanie rynku tanimi urządzeniami pozwoliło Google wysunąć się na prowadzenie.
Microsoft spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży z uwagi na wprowadzenie sprzętu wyposażonego w mobilny Windows 10. Nowe flagowe modele mają być zaprezentowane już na początku kwietnia podczas konferencji BUILD. Pozostaje życzyć koncernowi powodzenia, gdyż większa konkurencja na rynku mobilnym przyniesie konsumentom same korzyści.