Reklamy aplikacji w Bing i nowe funkcje promowania w Microsoft Store

Reklamy aplikacji w Bing i nowe funkcje promowania w Microsoft Store

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/23/2023, 7:30 PM

Liczba odsłon: 607

Zostajemy jeszcze w temacie Microsoft Store i związanych z nim zapowiedzi na Microsoft Build 2023. Po przedstawieniu Wam nowych funkcji AI przyjrzymy się jeszcze funkcjom reklamowym — zarówno w Bing, jak i w samym Sklepie. Dzięki nim deweloperzy będą mogli dotrzeć do większej liczby klientów i rozszerzyć dostępność swoich produktów.

Wcześniej w tym roku została ogłoszona dostępność Microsoft Store Ads w wynikach wyszukiwania, a także zapowiedziano rozszerzenie doświadczenia o reklamy premium w wynikach. W ciągu dwóch miesięcy Microsoft zaobserwował napływ deweloperów do tego nowego kanału i pozytywne wyniki. Miracle Games odnotowało na przykład 25% wzrost instalacji aplikacji w porównaniu z wcześniejszym okresem — z CPI (cost per install) niższym o 90% niż w innych kanałach reklamowych. Dziś gigant z Redmond przedstawił nowe możliwości promocji.

Reklamy aplikacji z Microsoft Store w Bing

Od przyszłego miesiąca Microsoft Store Ads będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania Bing.com razem z wynikami wyszukiwania w Microsoft Store. Aby wykorzystać te możliwości, deweloperzy mogą utworzyć Store Ads Campaign w Microsoft Advertising. Microsoft udostępnia też nowy Attribution SDK dla aplikacji MSIX. Wkrótce będzie on też dostępny dla Win32 i PWA.

Reklamy aplikacji Microsoft Store w Bing

Bogate reklamy w głównej sekcji Microsoft Store

Deweloperzy mogą teraz skorzystać z opcji wyświetlania bogatych reklam w sekcji polecanych (spotlight), czyli na tzw. karuzeli na stronie głównej Sklepu. To duża i bardzo widoczna powierzchnia reklamowa, która wspiera również reklamy w formacie wideo. Zainteresowani programem pilotażowym mogą przesyłać zgłoszenia tutaj.

Bogate reklamy w głównej sekcji Microsoft Store

Pozostałe nowości i udogodnienia w Microsoft Store

W czerwcu tego roku Microsoft Store Ads wyjdą poza rynek USA, obsługiwane przez Microsoft Advertising, i staną się dostępne w 150 regionach na całym świecie. Oznacza to prawdopodobnie, że będą z nich mogli korzystać wydawcy w Polsce. Inne nowości zapowiedziane dziś to:

  • Nowa funkcjonalność kopii zapasowej i przywracania na Windows, która ułatwia użytkownikom przechodzącym z Windows 10 na Windows 11 zachowanie swoich aplikacji razem ze skrótami w odpowiednich miejscach, np. na pasku zadań i w menu Start. Funkcjonalność jest już dostępna dla Windows Insiderów.
  • Nowe możliwości poszerzania grona odbiorców poprzez Widżety w Windows i aplikacje PWA na pasku bocznym Edge.
  • Digital Goods API dla aplikacji PWA w Microsoft Store, które uprości płatności wewnątrz aplikacji (wkrótce).
  • Dostępność pakietu testów certyfikacji dla deweloperów aplikacji Win32.
  • Możliwość publikowania aplikacji na Windows 11 dla każdego wydawcy z kontem dewelopera w Amazon Appstore.
  • Możliwość promowania aplikacji na bannerach w Microsoft Store — lista oczekujących tutaj.

Źródło: Windows Developer Blog

Konferencja Microsoft & Onex Group: Nowoczesna sprzedaż z AI
Konferencja Microsoft & Onex Group: Nowoczesna sprzedaż z AI

Wydarzenia