Ramy czasowe i miejsca pracy zdążyły mocno ulec zmianie od wydania Outlooka w 1997 roku. Wiele osób nie zaczyna i nie kończy już pracy o tych samych porach każdego dnia ani nie pracuje codziennie w tym samym miejscu. Ma to nie tylko swoje zalety, ale i wady. W tak rozproszonym, zróżnicowanym i mniej przewidywalnym modelu pracy czasem trudno jest kogoś złapać i umówić się na spotkanie. Outlook zaczyna to jednak ułatwiać.
Gdy nasza praca nie ma stałych ram czasowych i fizycznie bywamy w różnych miejscach, wyzwaniem może być zamanifestowanie tego w kalendarzu, tak aby inni mogli łatwo zaplanować z nami spotkanie w realu. Aplikacje i usługi Microsoft 365 dają teraz możliwość powiadomienia innych, kiedy i gdzie pracujemy. Kiedy oni robią to samo wobec nas, możemy uwzględnić lokalizacje uczestników podczas planowania spotkań w Outlooku i ułatwić spontaniczną współpracę w aplikacji Teams podczas sprawdzania, czy ktoś jest dostępny, by móc porozmawiać z nim osobiście.
Jak to działa?
W programie Outlook wybierz Ustawienia > Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook > Kalendarz > Godziny i miejsce pracy. Zdefiniuj swój harmonogram, wybierając dni, godziny i lokalizacje.
To nowe doświadczenie konfiguracji jest dostępne na razie tylko w Outlook dla sieci Web (i nie u wszystkich). W przyszłości zostanie dodane do Teams i Outlook na Windows, iOS, Androida i Mac.
Zobacz i zaktualizuj swoje miejsce pracy
W programie Outlook
W widoku kalendarza wybierz ikoną reprezentującą twoją zaplanowaną lokalizację pracy i wybierz inną w razie potrzeby. Miejsce pracy można wyczyścić, po prostu je klikając.
W programie Teams
Kliknij ikonę kółka obok Twojego zdjęcia profilowego i zmień miejsce pracy. Nowa lokalizacja będzie zastosowana do Twoich godzin pracy dla pozostałej części dnia oraz widoczna w Outlook i Teams.
Zobacz lokalizacje innych osób
Wiedząc, gdzie pracują inni, możesz łatwiej planować i współpracować. Możesz podejrzeć miejsce pracy innych osób w Outlook dla sieci Web bądź na kartach profili tych osób. Jeśli inni skonfigurowali swoje godziny i miejsca pracy, ich lokalizacja pojawi się w Asystencie planowania.
Podgląd na karcie profilu
Jeśli chcesz szybko podejrzeć, skąd jakaś osoba pracuje, możesz zobaczyć jej lokalizację na karcie profilu, tuż obok informacji o dostępności.
Wymieniona wyżej funkcjonalność zaczęła być wczoraj wdrażana w Outlook w przeglądarce, a proces ten potrwa do końca maja tego roku. Wdrażanie w Teams w wersji desktopowej, mobilnej i webowej rozpocznie się w czerwcu.