W ostatnich miesiącach pojawiło się sporo przykładów tego, jak drobiazgowo Microsoft podchodzi do rozwoju Windows 11. Praktycznie każdy szczegół interfejsu jest dopieszczany zgodnie z aktualnymi zasadami Fluent Design. Taki lifting, jak się okazuje, zaliczy również menu kontroli głośności wraz z jej suwakiem.
Zarówno globalne kontrolki odtwarzania, jak też suwak i wizualizacja głośności to elementy, w które nie wpatrujemy się namiętnie ani też zbyt długo przy nich nie majstrujemy. Mają przede wszystkim być na swoim miejscu, łatwo się klikać i odróżniać od innych kontrolek. Interakcja z nimi może trwać ułamek sekundy i przy pewnym doświadczeniu klika się to wręcz z zamkniętymi oczami. Cechy te na szczęście ma obecny suwak głośności w Windows 10. Jest on jednak nieco przestarzały, bo debiutował już w Windows 8, czyli blisko 10 lat temu. Czas więc na odświeżenie!
Ten starszy suwak był projektowany do używania na ekranach dotykowych (jak niemal cały Windows 8) i cechuje go przesadnie duży rozmiar, a także dłuższe pozostawanie na ekranie. Podobnie jak inne relikty z tej epoki, tak również suwak głośności i kontrolki odtwarzania proszą się o modernizację. Na jej trop wpadł niejaki Ahmed Walid, który zdekompilował do XAML jeden z plików systemowych i zaaplikował nieco poprawek. Efekty możecie podziwiać poniżej i powyżej.
#Windows11 > C:\Windows\SystemResources\ShellComponents\ShellComponents.pri > WindowsInternal.ComposableShell.Experiences.VolumeAndMedia > VolumeControl > VolumeControl.xbf
— Ahmed Walid (@AhmedWalid605) June 19, 2021
decompiled to #XAML and applied some fixes to the decompilation#Windows #Leak #Microsoft pic.twitter.com/O8mcwZQZH1
Mamy już oficjalne potwierdzenie prac nad nową grafiką suwaka, które nadeszło od Brandona LeBlanca, program managera Windows w Microsoft. Nie wiadomo natomiast, kiedy te zmiany trafią do systemu. Nie spodziewamy się ich zobaczyć w dniu premiery, ale raczej w programie Insider za jakiś czas.